BeOS wat is het precies?

vbimport

Ik zag net op de teevee een programma. Dat programma heette zoiets van PC4u.

Het ging onder andere over alternatieve besturingssystemen. BeOs sprak mij wel erg aan net zoals Linux maar ik ga eerst maar eens even kloten met BeOs. Ik heb alleen een paar vragen over BeOs

[list=1]
[li]Is het gratis en kun je het zo downloaden
[/li][li]kun je er ook gewoon spelletjes op spelen (zal wel niet)
[/li][/list=1]

Kijk dat viel wel mee dat waren niet eens zoveel vragen. Ik zal erg blij zijn als iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden :smiley:

Beos personal Edition is gratis, en het is ongeveer 50 Mb om te downloaden. Als je dit hebt gedaan krijg je een setup net zoals elk ander programma dat je installeert, en maakt het een image op je HD aan van zo’n 500 Mb.

De hardware ondersteuning was toen ik het installeerde erg slecht, maar de basis dingen kun je er wel mee doen, ik kon helaas er niet mee op het internet komen. Ik denk niet dat er veel nieuwe spellen beschikbaar zijn voor Beos.

Hmm dadn ga ik het dus ook niet downloaden want ik denk al dat ik het heb gevonden.

Zijn er ook andere alternatieve besturingssytemen die niet van Windows zijn die wel goed werken? En dus ook compatible zijn met de meeste software en hardware?

Originally posted by Pyromaniac
[B]Hmm dadn ga ik het dus ook niet downloaden want ik denk al dat ik het heb gevonden.

Zijn er ook andere alternatieve besturingssytemen die niet van Windows zijn die wel goed werken? En dus ook compatible zijn met de meeste software en hardware? [/B]

Wat is dan precies je bedoeling ?

Linux is een gratis alternatief en een paar spellen die er zijn voord de windows markt zijn er ook voor de linux markt.

Helemaal windows compatible zal een ander os denk ik niet snel zijn/worden.

Er is gewoon geen ander besturingssysteem zo compatible met alle hardware en software als Windows dat is…helaas.

Linux (SuSe, RedHat en andere varianten) zijn wel compatible met zo goed als alle hardware tegenwoordig, maar software is veelal eenprobleem.

Om dit probleem te ondervangen kun je wel emulators gebruiken, maar dat is aa suboptimale oplossing…

Het hangt er gewoon vanaf wat je wilt doen, misschien dat je daar iets uitgebreider in kunt zijn… (hoe meer informatie jij geeft, hoe beter anderen daar op in kunnen gaan)

Ik ben gewoon op zoek naar een besturingssyteem dat stabieler is dan Windows 98 omdat ik regematig vastlopers heb en van dat gezeur. Ik d8 van dat alle software en hardware wel compatible zou zijn met andere OS maar ik ben er nu wel uit dat dat niet zo is :frowning:

Dan moet ik maar wachten tot Windows XP in de winkel ligt, want die schijnt stabieler te zijn.

Originally posted by wilma
Wat is er dan mis met windows2k ?

[list=1]
[li]ik ben tegenwoordig niet meer zo dol op illegale dan wel gekopierde software
[/li][li]en ik heb hem niet :slight_smile:
[/li][/list=1]

En ik weet tegenwoordig niet eens meer hoe ik er aan kan komen

BTW is windows2k wel compatible met alle spellen anders software en hardware?

Windows 2000 is niet zo heel erg compatible met spellen. Draait wel met Direct-X maar is nét niet het OS om spellen te spelen. Is wel súper stabiel !

maar…

zijn / haar opvolger, Windows XP (laastste versie is Release Candidate 2 - Build 2532) heeft het beter voor elkaar. Daar zit standaard DirectX8 in en draait perfect. De Plug & Play is trouwens ook superdeluxe, is het eerste Microsoft OS dat ÁL mijn hardware herkende (SB Live, TNT2, HP 880 printer, Asus moederboed, HP 3300C scanner, 3COM netwerkkaart) dus ZONDER een enkele driver werkte na de installatie ALLES (inclusief kabelinternet ZONDER 1 enkele configuratie). Installatie duurde 20 minuten (van bootable CDROM), dan staat er ongeveer een kleine GB op je harddisk…

:wink: Eric

Originally posted by EricsMp3Cds
[B]Windows 2000 is niet zo heel erg compatible met spellen. Draait wel met Direct-X maar is nét niet het OS om spellen te spelen. Is wel súper stabiel !

[/B]

laat dat super nou maar weg, het is stabieler dan 98/me,
laten we het daar op houden.
En ik draai al een hele lange tijd win 2K maar ben nog steeds
geen spel tegengekomen dat niet wou draaien.

Hmmm over Windows XP heb ik me al vaak genoeg uitgelaten. Niet doen zeg ik dan… maarja dat zeg ik he :).

Met BeOS ben je zeker niet beter af dan met Win2k. Het is niet dat het OS instabiel of traag is (integendeel zelfs) maar er is bijna geen software/driver etc voor te vinden. Het vinden van een driver voor veel hardware voor het grootste alternatieve OS voor thuisgebruik (Linux) is vaak al moeilijk, laat staan BeOS.

Win2k kan niet goed met games overweg? Weird. Ik ben geen gamer (totaal niet) maar ik krijg regelmatig bezoek dat graag een spelletje speelt en tot nu toe is er maar 1 game die niet draait onder Win2K (en dat is NFS3, oud spel dus).

Maareuh als je toch met OSsen aan het spelen bent, download QNX voor de grap eens en installeer dat… :slight_smile:

Nu heb ik een bloedhekel aan Windows XP , maar vreemd genoeg is deze het meest compatible met spellen. Er zijn speciale opties die daarin voorzien.

Ik denk dat je een beetje tweaken moet gaan leren. Ik heb Windows 98SE er nu al een jaar opstaan en nog nooit hoeven opnieuw te installeren , gewoon godsganselijk getweaked (alhoewel het soms erg vreemd reageert). Windows XP is op dit moment een van de meest stabiele game ossen , of je moet een nintendo kopen.

Linux is gewoon spotjegoedkoop en daar moet je idd wat voor doen , Windows is duur en daar hoef je geen fuck voor te doen.

It’s as simple as that.