Ben jij wel eens doof geweest?

vbimport

Watte !? :slight_smile:

Ik heb wel eens zo’n irritante fluittoon gehad in mijn hoofd. … da’s ook niet echt fijn en horen gaat niet bijster goed.
Maar echt niets meer horen is me eigenlijk nog nooit overkomen (zelfs met vingers in je oren hoor je nog wel zoiets als een hartslag of harde muziek die op de achtergrond aanstaat).

Die fluittoon heb k ook wel eens gehad, te dicht tegen de boxen gestaan, maar echt doof? Nee, gelukkig niet :slight_smile:

Enkele jaren geleden kwam ik nog wel eens, met die wel bekende piep in me kop, thuis van een concert.
Tegenwoordig staan we meer achteraan bij de bar dus alleen nog maar last in kleine zaaltjes.

Ik ben wel eens met piepende oren van een concert thuisgekomen. Toen ik nog met mijn drive-in show bezig was had ik ook regelmatig last van dit euvel, vooral als ik perongelijk voor een topkistje ging staan. Ik kom ook wel eens (heel af en toe) op een repetitie van een bandje wat nogal luid speelt. Ook hier weer piepende oren.

Eén keer ben ik echt zowat doof geweest. Een lolbroek vond het een goed idee om een rotje in mijn kraag te gooien. Resultaat: 3 dagen een piepend oor…

Ik ben welis naar een feestje geweest waar de DJ het nodig vond om boven de pijngrens te draaien kwa dB. Niet echt tof, heb toen een halve week niks kunnen horen. Verder is die DJ wel OK! :wink:

Me vriendin zegt vaak dat ik doof ben, maar dan bedoeld ze meer dat ik wel hoor maar niet luister. :iagree:

Op vakantie in Italië ben’k (zo goed als?) doof geweest. 't Is zo’n 4 jaar geleden en na een paar uur veel te luide muziek (vooral bass) voelde ik plots een pijnscheut in m’n linkeroor. Ik ‘hoorde’ (voelde) een soort scheuren als van een blad papier en dat leek eindeloos. Daarna hoorde ik helemaal niets meer (ook rechts niet :s). De volgende morgen deed m’n linkeroor nog steeds pijn. Ik kon al wel terug horen, maar alles klonk vervormd en dof. Na ongeveer een week had ik er geen echt ongemak meer van.

Maar nu hoor ik links nog altijd slechter dan rechts. Vooral met hoofdtelefoon merk ik dat fel en surroundgeluid moet ik links ook luider zetten om het als surround te horen. 't Zijn vooral de lage frequenties die ik links mis. Ach, het hindert niet meer :slight_smile:

jah toen ik klein was was ik welles doofig (doovig :confused: )

iig, naar de KNO-arts en kreeg ik een soort van buisjes in mijn oren. Met zwemmen moest ik dan een soort van klei in, anders stroomde het water via mijn oor, uit mijn mond (volgens de arts :stuck_out_tongue: , of andersom)

Nu ben ik erover heen gegrooid en ben ik voornamelijk oost-indisch doof.

In beide oren is een deel ‘made in Taiwan’…plastic dus…
Gehoorapparaat gehad, maar beviel niet, dus nu met 1 oor op ongeveer 85% en op het andere oor weet ik het niet…maar daar mist een hoop (is erg lastig met lokaliseren van geluid…)

gelukkig nooit last van gehad.

maar een goeie vriend en klasgenoot van me is zeer slechthorend (zeg maar doof), en daardoor besef je pas hoe lastig het is voor die mensen.

ik heb er veel respect voor dat hij het nog goed vol houd op een ‘gewone’ school, nadat hij van het doveninstituut af kwam.