Ben jij een strever of een luilak

Zat daarstraks weer op #cdfreaks te chatten met iemand die zo goed als niks doet voor school/univ/… Ik zeg weer, want het valt me op dat de meeste chatters op #cdfreaks hier aan lijden. Ik vraag me dus echt af of dat interessegebonden is. Was jij vroeger of nu iemand die niks deed/doet of blokte/blok je er de stukken vanaf. Wees maar eerlijk, ik zoek echt hier iemand die flink leerde. Wil je ook maffe vragen hebben, kom dan naar de chat :slight_smile:

Deed van alles, behalve studeren…

En iedereen weet ondertussen wel waar dat toe geleid heeft (8 jaar studeren op een opleiding van 4 jaar :wink: )

Maar het kwam allemaal redelijk makkelijk aanwaaien voor me…

Ik heb nooit een goede reden gehad om goed te blokken.
Zelfs nu kan ik even geen reden vinden.

de hele dag druk druk druk.

en savonds in mijn bed denk ik:

shit. nog steeds niets gedaan aan … :cool:

echter, als de tijd begint te dringen, dus bij deadline #1. dan ga ik toch wel een beetje werken.

Maar als ik die deadline niet haal. Of niet hoef te halen (ziek of “vergeten”) dan moet er heel wat gebeuren om het dan dus toch maar af te krijgen.

meestal lig ik dan ook met “gewoon” huiswerk 2 weken achter. controleert toch nooit…

ik doe weinig tot niets atm…

kan me er gewoon niet toe aanzetten. Zo ben ik altijd geweest, kwam me best aanwaaien op de middelbare school ook en nu nog, dus het is niet zo een groot probleem maar blij ben ik er niet mee.

Heb de neiging om alles uit te stellen…nu nog. Moet morgen iets af hebben, en ben er nog niet aan begonnen. Het sluipt er gewoon ook in. Als je nooit iets doet is het heel moeilijk om ineens wel iets te gaan doen voor je studie.

Maar zolang ik mijn punten min of meer haal dan hoor je mij niet klagen. Thuis krijg ik wel regelmatig opmerkingen mbt mijn studie…wat ik voor een cursus doe dat ik nooit naar college ga en toch mn punten heb.

Maar ga me wat actiever inzetten heb ik me voorgenomen;)

Ik ben een strever als 't niet om school gaat. Mijn opleiding was een eitje, alles gehaald zonder enige studie. Ik lees liever een dikke handleiding dan een schoolboek. Nu had ik het waarschijnlijk toch iets anders aangepakt als toen. Majah, das te laat heh! :wink:

Tja gebrekkige motivatie is ook iets waar ik enigzins mee te kampen heb… ik ben van nature nogal druk… altijd met een miljoen zaken tegelijk bezig etc etc… ik zit nooit stil. Nadeel is dat ik vaak niet an studeren kan beginnen voordat ik iets anders afheb… en dat loopt weet vaak uit waardoor studeren erbij inschiet.

Gelukkig valt het nog enigzins mee bij mij, maar echt ideaal is het niet!

Ik zeg nix.

Ik heb nooit zo hard hoeven studeren om goede punten te halen, ik had dus ook nog wel volop tijd om in de kroeg te hangen e.d. :slight_smile:
Van nature ben ik echter wel een beetje een streber. Toen ik ging werken zette ik me er dan ook voor in om door hard te werken en bij te leren hogerop te komen.
En nog steeds geldt voor mij, en daar wordt m’n omgeving wel eens flink ziek van, eerst de plichten dan de pretjes. Tsja, zo ben ik nu eenmaal opgevoed zullen we maar zeggen. :smiley:

ik heb nooit wat te doen op school dus ik heb geen keus :slight_smile:

vaak ging ik niet naar de les en als ik dan al ging, deed ik er niets dan het mannetje/vrouwtje vooraan op de zenuwen werken.

Nu echter nu een paar jaar gewerkt te hebben wil ik wel leren.
Alleen zal ik nooit gezag kunnen verdragen (zeker niet zoals op school)

Niets moet alles kan :smiley:

een strever op het werk en een luilak thuis;)