Belgen verbieden Nederlanders Napster?

vbimport

De Belgische auteursrechtenorganisatie Ifpi schrijft Nederlandse
                  universiteiten en andere organisaties aan, met het verzoek
                  gebruikers van hun netwerk te verwijderen die Belgisch
                  repertoire uitwisselen.

De Belgische organisatie stelt op dit moment een lijst met nummers
                  samen, en eist van Napster dat ook Belgische nummers in het filter
                  worden opgenomen. Volgende week stuurt de organisatie de lijst,
                  waarna Napster een eind moet maken aan het uitwisselen van
                  Belgische artiesten via Napster. 

De organisatie speurt via Napster naar illegaal verspreide Belgische
                  muziek. Volgens woordvoerder Olivier Materlink gebeurt dit
                  handmatig: 'We maken zelf connectie met Napster, en speuren naar
                  Belgisch repertoire. Zo verkrijgen we een IP-adres en kunnen we de
                  overtreder aanspreken.' 

Ook werknemers bij de Nederlandse Spoorwegen zijn op hun vingers
                  getikt. De woordvoerder kon echter niet zeggen om hoeveel
                  personen het gaat. Zo zou de Belgische organisatie 26 personen
                  hebben opgespoord bij de Universiteit Maastricht die illegaal
                  Belgische nummers publiek maken. In heel Europa heeft de Ifpi al
                  550 bedrijven opgespoord waarvan de werknemers 'Napsteren'. 

Volgens Materlink zijn er in België ruim 12 duizend individuen per
                  e-mail op de hoogte gesteld: 'Het is een bewustzijnscampagne om
                  mensen te vertellen dat ze inbreuk maken op auteursrechten'.
                  Materlink stelt op dit moment een lijst samen met alle Belgische
                  artiesten waarvan ze de rechten bezit. De lijst gaat naar de makers
                  van Napster, die volgens Materlink verplicht zijn om de artiesten in
                  het filter op te nemen. Bands als dEUS, Boerenzonen op Speed,
                  Soulwax, Novastar en K's Choice zullen als het aan de Belgen ligt
                  alleen nog in de cd-zaak te vinden zijn. 

Materlink zegt het niet vreemd te vinden dat haar Nederlandse
                  zusterganisatie Buma/Stemra geen actie onderneemt: 'Zij hebben
                  het nog te druk met het sluiten van web- en ftp-sites aan Napster zijn
                  ze nog niet toegekomen. Omdat het internetgebruik in Nederland
                  veel hoger is dan bij ons, kwamen wij al snel in Nederland uit.'

17:04 26 mrt (bron:planet multimedia)

ja hoest nou??? Snel stoppen met die onzin he belgen!!! Anders zullen wij nederlanders eens een paar koeien met Mond en Klauwzeer die kant op sturen!!!

Zo is dat djrolo! :slight_smile:
kut belgen wet, daar zijn ze echt streng. Ben blij dat ik in Olland woon

Stoefer ik woon in belgie !!!

greetz

Cybermutant
snapde gij eigenlijk wel wat hier gezegd word ?

:cool: dommerik :cool:

nee ???

( WA WAS EIGENLIJK DE VRAAG ?? )

ach alternatieven genoeg :smiley:

Originally posted by Mattel007
ach alternatieven genoeg :smiley:

yep, idd

maar die belgische wet begint me toch de keel uit te hangen :mad:

Ik download geen kl*ten mp3s meer via proggies als napster ofzo,…ben een beetje bang geworden dat die eikels (IFPI) ook nog echt straffen gaan uitvoeren :frowning:

Nu download ik enkel via ftp’s enzo,is op dit moment nog de enige veiligste manier :stuck_out_tongue:

Alle,dat hoop ik toch hé :slight_smile:

ftp trekken ze ook na :frowning:

Originally posted by Mattel007
ftp trekken ze ook na :frowning:

Jaja :wink: