Belangrijk voor ADSL gebruikers bij belgacom!

Skynet zal binnen afzienbare tijd de misbruikers van de download limiet een bedrag aanrekenen.
Ongeveer 1-2% van onze klanten zijn op dit moment
misbruikers.

We spreken hier over klanten die momenteel meer dan 10GB downloaden en vergis je niet , er zijn zelfs klanten die er in slagen meer dan 100GB te
verbruiken.
Dit misbruik heeft als gevolg dat wij als provider moeten investeren in extra bandbreedte vooral op internationaal vlak en dit is peperduur.
Deze bandbreedte wordt ook door andere leveranciers
dan Belgacom voorzien.
Tevens heeft dit misbruik een invloed op de beschikbare bandbreedte nationaal voor de andere 98% van de gebruikers.

Zowel de prijs als de downloadlimiet die we zullen hanteren zijn nog volop in onderzoek. Maar prijzen als 5fr/Mb zullen niet toegepast worden.
Het is de bedoeling dat we ook voor deze klanten een oplossing vinden tegen een aanvaardbare prijs.
Wij betrekken in dit onderzoek onze klanten die we
zullen bevragen en waar we discussiegroepen mee gaan vormen.

Ik hoop dat ze wel op tijd verwittigen want als ik mijn downloadstatus bekijk op de site heb ik een gemiddelde dwnload van 92gig/maand

Zie ook hier

Originally posted by snowie
Wij betrekken in dit onderzoek onze klanten die we
zullen bevragen en waar we discussiegroepen mee gaan vormen.

Daar kan Telenet nog iets van leren!

Voor de rest vind ik het klote voor iedereen die op adsl zit en voor iedereen die telenet beu is en wil overschakelen, dan krijg je dit, waar moeten we nu naartoe, satteliet?

Snowie => waar zie jij die downloadstatus dan ? ben er al even naar op zoek, maar vind hem niet …

groetjes

ga naar www.skynet.be

klik dan op help&infoservice (ergens in het midden bovenaan)

klik dan op inloggen (aan de linker kant)

daar moet je dan je login en paswoord ingeven en dan krijg je al je gegevens (factuur, downloadstatus, paswoord wijzigen, email info,…)

Originally posted by The Amazing Duke
Voor de rest vind ik het klote voor iedereen die op adsl zit en voor iedereen die telenet beu is en wil overschakelen, dan krijg je dit, waar moeten we nu naartoe, satteliet?

Ooit bij stilgestaan dat het maar om een kleine groep gaat die het voor de rest verpest? En dat jullie tot die kleine groep behoren?

Bij normaal gebruik kom je niet aan die 10 GB per maand. Die bandbreedte moet ergens vandaan komen en moet ergens van betaald worden.

Ik hoop alleen dat de normale users hier niet de dupe van worden!

Voor meer discussie, ik heb als ik me goed herinner ooit een stukje geschreven over heavy users…maar weet niet meer of dat hier was :wink:

Originally posted by Da_Taxman

Ooit bij stilgestaan dat het maar om een kleine groep gaat die het voor de rest verpest? En dat jullie tot die kleine groep behoren?

Als het toch maar een kleine groep is die voor problemen zorgt, zegt dat dan niet iets over het netwerk?

[B]

Als het toch maar een kleine groep is die voor problemen zorgt, zegt dat dan niet iets over het netwerk? [/B]

Het zegt dat het netwerk voldoende bandbreedte biedt voor 98% van de gebruikers. Die 2% zware gebruikers trekken alles uit balans en zouden een veel zwaarder/duurder abonnement moeten hebben…

[B]

Als het toch maar een kleine groep is die voor problemen zorgt, zegt dat dan niet iets over het netwerk? [/B]

Nee, Als het netwerk gebaseerd is op een gemiddeld gebruik per abonnee met een kleine bandbreedte die voldoende is om voor 90% van de gebruikers normaal internet aan te bieden voor de gevraagde prijs, en er een groep van zeg 5% zoveel dataverkeer genereert dat tot 10 keer zoveel is als een gemiddelde gebruiker dan kun jij ook uitrekenen dat er problemen gaan ontstaan:

Stel:
Er zijn 1000 gebruikers en die veroorzaken per stuk een dataverkeer van gemiddeld 10 GB per maand (wat al erg veel is vind ik), dan is dat 10.000 GB per maand

Stel ze houden een bandbreedte aan van 25% bij gemiddeld gebruik voor schommelingen in het gemiddeld gebruik. Dus er is dan een ruimte van 12.500 GB per maand aan dataverkeer mogelijk zonder dat gemiddelde gebruikers hinder ondervinden.

Dan komt er 5% (50 gebruikers) die 100 GB per maand gebruiken. Dan ontstaat de volgende optelsom:
9.950 * 10 GB = 99.500 GB
50 * 100 GB = 5.000 GB

Totaal: 114.500 GB

Zoals je kunt zien ontstaat er dan een tekort van 2.000 GB per maand.

In plaats van iedereen te laten betalen voor die 5% gebruikers is het dan toch eerlijker om die 5% die overdadig veel dataverkeer genereren aan te pakken. Dit hoeft niet meteen een oplossing te zijn in de trant van het opzeggen van het abonnement, maar kan ook de keuze zijn om voor dataverkeer te betalen.

Originally posted by snowie
We spreken hier over klanten die momenteel meer dan 10GB downloaden en vergis je niet , er zijn zelfs klanten die er in slagen meer dan 100GB te
verbruiken.

gaap
je wou me toch niet gaan vertellen dat ze dit serieus veel noemen? :slight_smile:
en als jij niet flink download doet iemand het anders het wel, dus boeit toch nix
je moet toch erges je filmpjes goedkoop vandaan halen :slight_smile:

zetten jullie alles nog lekker op cd?

waar halen jullie de tijd om dat nog alles eens uit te proberen?

Ik vraag me af waarom @home en chello in .nl het nog kunnen permitteren om iedereen ongelimiteerd te laten uppen en downen, is hun netwerkinfrastructuur dan zoveel beter dan hier in België?

En wat Tax zegt over “gemiddelde” gebruikers, ik vraag me af waarom ze dan breedband moeten hebben als ze toch bijna nix verbruiken?
Je neemt toch geen breedbandverbinding om een beetje sneller te surfen en 1 uur per dag online te zijn (aangezien de gemiddelde gebruiker bijna nix van datavolume verbruikt).

En een zwaarder abo nemen maakt bijna nix uit, dat is (en ik spreek hier nu over telenet, van adsl abo’s weet ik nix van prijzen) het dubbele betalen (150 gulden) voor 15gb ipv 10.
Als je een limiet wil van 100gb dan kun je een abo nemen van iets van 1500 gulden per maand (maar dit is alleen voor bedrijven geloof ik). Als zo’n bedrijf in je straat huist, dan hebben de “gemiddelde” gebruikers in die straat er ook last van, maar dat mag dan wel, want ze betalen. Als die andere gebruikers niet kunnen surfen, who cares, het geld rolt toch binnen…

Ik vraag me af waarom @home en chello in .nl het nog kunnen permitteren om iedereen ongelimiteerd te laten uppen en downen, is hun netwerkinfrastructuur dan zoveel beter dan hier in België?
Ik weet niet of die beter is, maar ik weet wel dat ook Chello er aan zit te denken om met limieten te gaan werken, of in ieder geval differentiëren van tarieven.

En wat Tax zegt over “gemiddelde” gebruikers, ik vraag me af waarom ze dan breedband moeten hebben als ze toch bijna nix verbruiken?
Je neemt toch geen breedbandverbinding om een beetje sneller te surfen en 1 uur per dag online te zijn (aangezien de gemiddelde gebruiker bijna nix van datavolume verbruikt).

Als jij 10 GB per maand niets vindt dan moet je eerst eens bij jezelf gaan nadenken. Kabel en ADSL neem je om verschillende redenen. De twee belangrijkste redenen zijn (althans voor mij) een vast tarief per maand (ik weet dus vooraf waar ik aantoe ben), en de tweede reden is dat als ik aan het surfen ben of iets wil downloaden dat het op een hogere snelheid gebeurt dan via modem of ISDN. Dat ik daardoor ook af en toe wat grotere dingen kan downloaden is meegenomen, maar om dan iedere dag meer dan 300 MB te gaan downloaden aan shareware, documenten/verslagen en normaal surfgedrag…absoluut niet.

Ik besef ook wel dat het niet leuk is om te horen, zeker niet op dit forum ;), maar als je eens gewoon realistisch bent en gewoon even serieus nadenkt dan snap jij ook wel dat het gewoon excessen zijn die het voor de grote groep verpesten en helaas gebeurt dat in de maatschappij te veel (denk ook aan rellenschoppers bij voetbalwedstrijden). En persoonlijk ben ik het zat om op te moeten draaien voor die extra kosten die door anderen veroorzaakt worden. De vervuiler betaalt is in dat opzicht een principe dat ook hier toegepast kan worden, diegene die de overlast veroorzaakt moet ook de consequenties dragen voor zijn (of haar) handelen.

En een zwaarder abo nemen maakt bijna nix uit, dat is (en ik spreek hier nu over telenet, van adsl abo’s weet ik nix van prijzen) het dubbele betalen (150 gulden) voor 15gb ipv 10.
Ik ben het wel eens met je dat als je dan extra moet betalen het bedrag wel in verhouding moet staan tot de werkelijke kosten. Als blijkt dat die 5 GB extra even duur is als de eerste 10 GB (doordat dit bijvoorbeeld speciaal ingekocht moet worden achteraf en niet als grote bulk vooraf)0 dan is dat zo. Als ze het alleen maar doen om een strafmaatregel op te werpen dan vind ik het ook niet eerlijk. Maar aangezien ik daar geen kijk op heb wat die werkelijke kosten zijn, kan ik daar geen oordeel over geven.

amai!!!

moet ge nu al bijbetalen als ge erover zit??? :frowning:

en 10 gb is helemaal ni veel (kheb juist ff gekeken, kwist niet dat die verbruiksmeter al werkte… en vorige maand 28 gb en van januari dit jaar al 6 gb… dus … 10 is helemaal niet veel!!!)

maar als dit zo is zal ik daar toch op moeten letten!!!:mad:

pfff
chello zuigt zoiezo al
zitten al fucking limieten op van 170 kb/s en dan willen ze ook nog es gaan ouwehoere met datalimiet
sjezus moet tog nie erger worde he :slight_smile:

ik zit ongeveer op 23gig per maand en download nooit games of appz
maar das dan alleen met flashfxp
zow weer ff niveau omlaag gehaalt :wink:

[QUOTE=The Amazing Duke;212677]Ik vraag me af waarom @home en chello in .nl het nog kunnen permitteren om iedereen ongelimiteerd te laten uppen en downen, is hun netwerkinfrastructuur dan zoveel beter dan hier in België?

Als je een limiet wil van 100gb dan kun je een abo nemen van iets van 1500 gulden per maand (maar dit is alleen voor bedrijven geloof ik). Als zo’n bedrijf in je straat huist, dan hebben de “gemiddelde” gebruikers in die straat er ook last van, maar dat mag dan wel, want ze betalen. Als die andere gebruikers niet kunnen surfen, who cares, het geld rolt toch binnen…[/QUOTE]

die limiet van 100 gb is niet enkel voor bedrijven turbonet xl 64€?/maand(denkik) <3 it mja :’( adsl go hier :’( ik heb nu zon limietje van 25gb de maand maar ik haal er toch wel vet 150 gb uit nooit moette bijbetalen:p mja als je uitrekend als je al uiterste van het uiterste uit je adsl snelheid perst met rapidshare + internet downloading manager km je gemiddelt op zon 500kB/sec. duurd ook lang voor je daar 25 gig van kan opbruiken aan die rotsnelheid ik moet hier met twee drie pcs downloaden om een spel snel binne te krijgen film valt nog mee 20-30 minutenmja als je dat dan vergelijkt met telenet bij ons op sgool hadden ze telenet turbonet xl bedrijfpack dat ging daar gemakkelijk aan 3 tot 4mb/sec binnen en als je voor dommel moet gaan moet je al in een grootstad wonen anders krijg je om de vijf botte gen internet of heeeele traage verbinding dus go telenet^^

Okay,

Ik neem aan dat je uit Belgie komt ivm telenet etc. Dan het feit dat je reageert op een thread van ruim 7 jaar oud is nu :eek::clap: enne datalimieten… Ik weet niet hoe dat in belgie zit maar ik ken niet zo veel providers meer die een datalimiet hebben in Nederland. en dan het volgende:

…en als je voor dommel moet gaan moet je al in een grootstad wonen anders krijg je om de vijf botte gen internet of heeeele traage verbinding…

What the hell bedoel je daarmee?

Ik weet dat er vaak een belg wint met het Groot Nederlands Dictee en ze zijn erg goed in Nederlands maar daar zie ik nu weinig van terug.

Grtz Dúnedain