Beeldgrootte/Skin aanpassen in Windows Media Player

Enige tijd geleden dacht ik wijs te zijn door Windows Media Player te upgraden naar de laatst beschikbare versie.

Dat iedere verandering geen verbetering hoeft te zijn blijkt wel :rolleyes:

Als ik nu een document op wil starten met WMP opent nl. het complete beeldscherm (zonder dat ik dus de keuze heb voor b.v. stop/pauze/balk om verder te lopen, etc.) en begint het bestand van vooraf aan te spelen.

De enige manier om nu het programma te laten stoppen is door tig keer op Alt-F4 te drukken in de hoop dat hij dan afsluit. In de regel worden ook de overige openstaande programma’s dan afgesloten, maar dit zie ik niet aangezien het beeld zwart blijft. Af en toe gebeurt het zelfs dat er helemaal geen beweging meer in mijn PC te krijgen is en dan zit er niets anders op dan hem resoluut aan- en weer uit te zetten. En dat soms dus voor een filmpje van b.v. 20 seconden.

Wie kan/wil mij een oplossing geven voor bovengenoemd probleem, zodat ik, net als voorheen, gewoon de beeldgrootte zelf kan aanpassen en ik weer gewoon alle functies kan bedienen die ik daarvoor ook kon bedienen (zoals stop, pauze, vooruit, etc.) :confused:

Mijn dank is meer dan groot reac:bow: en uiteraard is iedere reactie meer dan welkom :wink:

Om een filmpje in de grootte van je volledige beeldscherm af te laten spelen druk je op ALT + enter. Wil je hem weer terug naar z’n normale grote brengen dan doe je hetzelfde. Nu kan je wel bij de instellingen etc.

Hallo Wookie,

Bedankt voor je snelle reactie. Uiteraard heb ik het meteen geprobeert, maar helaas. Ook die functie zorgt er niet voor dat ik de skin zie :rolleyes:

Ik blijf nog altijd het volle beeldscherm zien.

Hopelijk kan/wil iemand anders mij helpen :bow: :bow:

Alvast superbedankt !

Wellicht is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik het hele programma van de HD af kan gooien. Misschien dat een compleet nieuwe installatie de oplossing brengt :confused:

Kan je niet gewoon op het filmpje met je rechtermuis drukken en dan kiezen “Volledig scherm afsluiten”?

Je vroeg in PM ook hoe je het programma opnieuw kon laten installeren in de hoop dat de standaard instellingen dan hersteld worden. Je kan het programma deïstalleren via je configuratiescherm -> software -> (in zijkant) Windows onderdelen toevoegen/verwijderen -> “een ogenblik geduld” :wink: -> Bureau accesoires. Daar zou ergens de Media player tussen moeten staan. (vaag… dacht dat het bij WinXP hetzelfde zou zijn, maar zie het hier niet staan.)
Als je het hier wegvinkt en de pc herstart (voor de zekerheid) dan zou het programma gedeïnstalleerd moeten zijn. Hierna doe je hetzelfde nog een keer alleen zet je nu het vinkje weer erbij. De media player wordt weer geïnstalleerd.

Je kan natuurlijk ook kijken of je de nieuwste media player kan downloaden en die eroverheen installeren. (wat eerder dus fout gegaat was op de 1 of andere manier!)

Hoi Wookie,

Weer bedankt voor je reactie. De juiste oplossing zat er niet bij, maar het heeft mij wel verder aan het denken gezet en heb nu zelf de oplossing gevonden.

Ik heb mijn beeldschermgrootte onder configuratie eerst vergroot zodat ik op mijn beeldscherm ook daadwerkelijk de totale skin zag (ik zag onder 1024x768 alleen dus het daadwerkelijke bestand en niets wat er “omheen” zat). Vervolgens heb ik de instellingen zo kunnen bewerken dat hij nu, ook bij 1024x768, normaal opstart en ik nu dus weer alle functies kan bedienen. Het heeft eventjes geduurt, maar dan heb je ook wat :smiley:

Echt onwijs bedankt voor je reactie en keep up the good work :wink:

Groeten,
Henk