Beeld op de tv

vbimport

Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn voodoo 3500 met tv out functie beeld te krijgen op mijn tv.Ja ik krijg beeld op mijn tv maar dan is mijn beeld op mijn monitor weg.Plus het geluid komt dan via mijn pc en niet via de tv.
Weet iemand wat ik fout doe.:confused:

gebruik de search is…ik weet bijna wel zeker dat daar pas nog een lange topic over is geweest…!!

Dat is normaal dat hij overschakelt dat doet mijn asus kaart ook.

En wat betreft geluid dan zul je ook een kabel van audiokaart naar tv of versterker moeten leggen.

:cool:

Er zijn maar weinig videokaarten die zowel beeld op de TV als op de monitor aan kunnen, dan moet je videokaart Twin-View of DualHead hebben, dit heeft Voodoo niet.

Het geluid komt via de geluidskaart, de videokaart geeft alleen het videosignaal door, niet het audiosignaal (anders had het wel een audio/video kaart geheten :wink: ).

maar je kan het geluid natuurijk wel via de tv laten lopen hoor…gewoon ff een pluggie van je mic naar tv…lijkt me logisch…
je gaat toch nie voor nix een videootje op je tv kijken…omdat het geluid op je tv beter is!! ok beeld uiteraard ook!!

OK maar ik heb bij deze kaart een aangepaste I/O kabel met module.Vanaf deze module kun je met tulp stekkertjes of s-video kabeltje naar je tv gaan.Dus je zou zeggen dat je er ook geluid bij moet hebben.
Ik heb een functie met er op als je beeld op de tv hebt dat je dan geen beeld op de monitor hebt.Nou die funcite heb ik uit staan en een keer aangezet maar het helpt allebei niet.:confused:

Originally posted by Balkie
OK maar ik heb bij deze kaart een aangepaste I/O kabel met module.Vanaf deze module kun je met tulp stekkertjes of s-video kabeltje naar je tv gaan.Dus je zou zeggen dat je er ook geluid bij moet hebben.
Ik heb een functie met er op als je beeld op de tv hebt dat je dan geen beeld op de monitor hebt.Nou die funcite heb ik uit staan en een keer aangezet maar het helpt allebei niet.:confused:

dat komt dus omdat je geen dual/twin-view hebt op die kaart, wat Tax_Man al zei!

Die kabel(S-video) is alleen voor beeld .
Dat die omschakeld is om de tv te beschermen omdat die op lagere resoluties werkt.
Daar kan die namelijk niet tegen en gaat die kapot van.
En voor geluid moet je een kabel gebruiken zoals ik al eerder zij.
:cool:

Waarom zit die Kut functie er dan op, het zal toch wel moeten kunnen toch.

Waarom zit die Kut functie er dan op, het zal toch wel moeten kunnen toch.

Je betaalt voor een TV-Out optie, die zit er ook op.
Je moet niet meer verwachten daner geleverd wordt, dan had je een andere (duurdere) kaart moeten kopen.

De Matrox Marvel en de ATI All-in-Wonder hebben geloof ik die mogelijkheid, net als de Leadtek WinFast GeForce 2 MX kaart met Twin View

Ik heb een GF2mx met TV-out waar je wel op beide apparaten beeld krijgt. Dit stel je dan in bij je beeldschermopties, op het tabblad instellingen en daar via Geavanceerd naar het laatste tabblad toe; Twinview. Hier kan ik dus instellen dat ik em in “Clone” modus wil laten draaien dus dat ie een copy maakt en die via de TV-out laat zien.
Zo zit het dus bij mij, aangezien jij een andere kaart hebt zal dat wel ietsie anders zitten maar je kan natuurlijk ff kijken!

Alle Geforce2 kaarten zijn in staat tot Dualview. Het zit hem in de drivers. Als je de meegeleverde drivers van de kaart installeert zal je bij een normale kaart (dus zonder dual) geen dual opties hebben. Installeer je echter de NVidia Detonator drivers dan bestaat die optie opeens wel! Je kunt het dan configgen op de manier zoals Wookie die beschrijft…

Dan nog ff voor Balkie: wellicht kun je met TV Tool of TVCC2000 het wel instellen zoals je wilt… Waar je deze proggies krijgt weet ik niet, maar als ik moet gokken zeg ik dat www.tucows.com of www.google.com je een aardig stukje op weg kunnen helpen!

werk helaas niet bij kan de benodigde chipset niet vinden jammer dee-ehn.
En voor Da_taxman dit was toen ik hem kocht de allernieuwste en de duurste kaart,niet veel later kwam de 4000 en de rest uit.
Ik baal er alleen van dat ik de makers niet kan vragen van die kaart.
Ik heb dus aan mijn kabel naar de moniter een aparte module zitten daar kan ik een videocamera aansluiten enzo.De ingang hiervan werkt.Ik krijg dan zowel beeld als geluid dan op mijn computer.Waarom doet dan die uitgang niet? Dat snap ik er nou niet van.:mad:

Originally posted by Dee-ehn
Alle Geforce2 kaarten zijn in staat tot Dualview. Het zit hem in de drivers. Als je de meegeleverde drivers van de kaart installeert zal je bij een normale kaart (dus zonder dual) geen dual opties hebben. Installeer je echter de NVidia Detonator drivers dan bestaat die optie opeens wel! Je kunt het dan configgen op de manier zoals Wookie die beschrijft…

das niet waar, ik heb de 3D prophet geforce² GTS Pro 64mb met tv-out en daar zit geen dualview op, ik gebruik de detonator drivers 12.90

zelfs de dure 3D prophet geforce³ 64mb kan geen dualview aan.

HA HA nu heeft Tax het zelfs een keer fout want tarararara Ik heb ook zon kaart gehad met zon zelfde kabeltje erbij en daar zit idd een SVHS in en out op maar ook composite in/out en een audio Links/Rechts IN/OUT :wink:

Nu het idee is dat er op de kaart zelf een aantal connectoren zit net als jouw geluidskaart heeft om bijv jouw cdrom audio mee af te spelen je moet dus een kabeltje hebben wat van jouw soundcard naar je voodoo kaart gaat om dus ook geluid te hebben.

Met dat dual beeld moet ik (tot mijn spijt) Tax wel gelijk geven want daar hebbie idd zon dualhead kaart voor nodig

Nee Dee-ehn…niet iedere GeForce2 kaart heeft TwinView (wel heel veel…)…

Originally posted by skydyr
Nee Dee-ehn…niet iedere GeForce2 kaart heeft TwinView (wel heel veel…)…

…zoals die van mij:)

Mij is het nog niet gelukt om beeld op de TV te krjgen. Maar telkens als ik de monitor stekker uit de PC trek en hem weer terug erin duw, heeft dat ding dus naar de TV overgeschakelt. De monitor knippert namelijk. Dan is het klooien en die drivers opnieuw installeren om dat rotding weer aan de praat te krijgen!

Nou je GF2 chippie zal die Twinview wel ondersteunen, maar een of ander component op het PCB dat er door je producent is bijgezet verhindert die functie vast…

die vriend van me heeft dus ook voodoo III, onboard wel te verstaan… …MET dualview…

Vaag verhaal… …eerst s een keertje mijn kabel doortrekken :slight_smile: