Battlefield en WinXP geen goeie vriendjes?

Tegen beter weten in heb ik vorige week WinXP op een tweede partitie gezet (dual boot met Win2000). Dat op zich gaf geen problemen.
Maar vandaag zet ik er Battlefield 1942 op en dat spel hapert onvoorstelbaar (een framerate van hooguit 8fps gok ik).
De laatste drivers voor m’n videokaart heb ik geïnstalleerd.

Aan de PC kan het ook moeilijk liggen, want op de Win2000 partitie doet ie het wel heel erg vlot op de hoogste videosettings.

Ik zou dus graag weten wat de oorzaak kan zijn, want het zal wellicht niet alleen Battlefield zijn dat er last van heeft. (voorlopig staat er nog niks anders op, want ik weet liever eerst wat er scheelt alvorens ik er nog wat bij op zet.)

't Is de WinXP Pro.

De specs van de PC in kwestie vind je in m’n Profile.

Lees effe op het forum van isonews… Zie je trouwens nog veel meer redenen om niet onder XP te draaien.

Er staan ook wat oplossingen bij.

http://www.isonews.com

XP en games zijn sowiso geen vriendjes.

XP is zo stabiel, omdat games vaak de onstabiele factor zijn. dus games eruit schoppen en je hebt een stabiel systeem (zie linux, mac, etc)

Hmmm en ik maar denken dat XP zogenaamd de stabiliteit van Win2000 was met meer mogelijkheden voor spelletjes.

Mijn afkeer voor XP was blijkbaar gegrond :wink: Voordelen t.o.v. XP heb ik nog niet gevonden en stabieler dan 2000 is ie bij mij zeker niet :slight_smile:

Al enige tijd draai ik winxp en ben daar nu toch wel heel positief over. Het enige waar ik problemen mee had was dat de picto’s na elke ‘zware’ bewerking, ververzen… dit blijkt dus een bug te zijn die met een update niet word verholpen. (moest ik zelf doen in het register)

De ingebakken cdr functionaliteit vind ik persoonlijk waardeloos, maar ook dat kun je met een registry entry makkelijk uitzetten.

Maar goed, even terug te komen op je probleem… ik heb battlefield kunnen draaien onder XP zonder problemen, misschien heb je een update nodig (of juist niet :p) SP1 veroorzaakte bij mij nogal stabiliteits problemen, met alle updates (extra / Windows update / sp1 uitvinken) doet B1940 het gewoon.

Ik heb wel wat gevonden, wellicht staat daar de oplossing tusssen, kijk maar even hier

las ook ergens dat er een patch is…

Ik draai BF1942 zonder probs op windows XP. BF1942 is gepatched naar v1.1. www.battlefield1942.com voor alle infos.