Bat file

Ik heb een probleem ik probeer dit werkend te krijgen maar t lukt tot nu toe niet :sad:
Wie heeft enig idee waarom dit niet werkt ?
alvast bedankt.

@ECHO OFF
cls
cd\

attrib /s \cheats.txt
IF NOT ERRORLEVEL==1 goto 1
IF ERRORLEVEL==1 goto 2

:1
cls
ECHO NO SUCH FILE
pause
exit

:2
cls
ECHO YES FILE FOUND
del /A /s cheats.txt
pause
exit

Hoe errorlevels werken weet ik niet meer precies, maar zover ik me kan herrineren geeft sowieso niet ieder commando errorlevels af en betekent niet automatisch dat een level van 1 of hoger op een probleem duidt. Dat weet ik echter niet meer zeker…

Wat ik ook denk dat fout is, is deze constructie: “attrib /s \cheats.txt”. Met de /s parameter geef je aan dat er recursief gezocht dient te worden. Vervolgens geef je voor cheats.txt op dat deze in de root () gezocht dienen te worden. Een beetje tegenstrijdig. Aangezien je toch aal in de root zit (dmv cd) kun je deze \ dus net zo goed weglaten…

Klopt ik denk ook dat attrib de errrorlevels niet doorgeeft want het zou in precipe zo moeten werken ik had via google wel een site gevonden die gaf aan dat attrib juist wel de errorlevels doorgeeft maar mischien is het alleen bij de oude attrib.com zo van win98 ofzo en niet meer bij de xp versie…ik zal het zo op een windows millenium systeem proberen…

bedankt voor je reactie :slight_smile:

het is gelukt attrib gaf de errorlevel niet door…,DIR wel :slight_smile:

Mooi dat het werkt… en mooi om te weten dat er nog steeds mensen batch bestanden gebruiken… zo te merken is nog niet iedereen door het GUI virus besmet :smiley:

Veel plezier ermee!