Barlijst in Excel

Ik zoek een formule/oplossing voor het volgende.
Ik ben bezig om een soort “barlijst” te maken waar de drankjes genoteerd worden.
Het lukt wel met het aantal door te tellen (1x staat genoteerd, 2x bijbesteld, dan 3 stuks ingeven).
Het is mijn bedoeling om het aantal consumpties in te geven voor een bepaalde persoon, waarbij het totaalbedrag doorgeteld wordt.
Bij voorbaat dank

Geef eens een voorbeeld van wat je bedoelt, want zoals je het nu zegt, klinkt het erg makkelijk, dus dat zal je wel niet bedoelen.

Bedoel je een soort matrix waarbij je bijvoorbeeld op de verticale as alle namen van mensen noteert en op de horizontale as alle soort drankjes?

En dan een totaal kolom waarbij per persoon het bedrag gegeven wordt van de genuttigde consumpties (bijvoorbeeld 2 euro voor een bier en 1,50 euro voor fris -> 3 bier en 2 fris is dan 9 euro)?

Dat is makkelijk…
Ik zal dan een aparte lijst maken waar de prijzen van consumpties vemeld worden (als dan de prijs van 1 consumptie verandert dan hoef je niet alle formules aan te passen)

Zie bijlage

barlijst.zip (2.22 KB)

“bedankt hè Tax, voor de moeite”

(m.a.w. jammer dat mensen dan gewoon zo’n bestandje downen en gelijk weer verdwenen zijn :()

Ben het gewend op dit forum…als ik daar mijn motivatie uit zou moeten halen dan is het snel afgelopen :wink:

Maar toch aardig om te zien dat jij dan toch het bedankje geeft…