Bar-B-Q

vbimport

Hey,

Ik moet ff wat weten om een barbq te organiseren…zou ik een tap moeten huren of gewoon flesjes? Hoeveel vlees per persoon ongeveer etc.

hoeveel gasten krijg je?

hm, rond de 20/25 denk ik

300-600 gram vlees per persoon
Flesjes Bavaria zijn goedkoper dan een tap waarschijnlijk…moet je alleen grote koelkast hebben…

Flesjes bavaria lijkt me inderdaad een verstandige keus en als geld niet zo heel erg veel uitmaakt moet je de heineken thuis tap eens proberen.

veel plezier

afhankelijk van het vlees dat je serveert 3-5 st per persoon :slight_smile:

enne mogen wij ook komen ? :wink:

Originally posted by Mattel007
[B]afhankelijk van het vlees dat je serveert 3-5 st per persoon :slight_smile:

enne mogen wij ook komen ? :wink: [/B]

srry :slight_smile:

Maar het is best eens mogelijk een grote cd-freaks meeting te houden?

Je kan anders om het bier koud te houden een grote bak met water/een kinderbadje gebruiken.

Maar een thuistap is een stuk relaxter vind ik.

Originally posted by jojk
[B]

Maar het is best eens mogelijk een grote cd-freaks meeting te houden? [/B]

Er is nu een kleine meeting gaande in Breda…

Ik heb toevallig gister nog een BBQ gehouden. We waren met 9 personen. Aan vlees had ik 3,5 kilo bestaande uit hamburgers, worstjes, kipfiles, spiesjes en ribkarbonade’s en dan had ik nog een losse doos frikandellen van 2 stux. Dit was ruimschoots genoeg. We hadden een paar stevige eters en wat volk dat zo goed als nix at. Ik denk dan als je op een 500g per persoon rekent dat je altijd goed zit. Wel ruim genomen overigens :slight_smile:

Verder zou ik gewoon voor flessenbier gaan. Bij dit aantal personen is de huur van een tap veel ste duur. Het enige (goede) alternatief is misschien een paar partyfusten…?

Originally posted by Da_Taxman

Ben je zeker de uitnodigingen vergeten te versturen ofzo?!

Ben je zeker de uitnodigingen vergeten te versturen ofzo?!

zijn we er uberhoud wel voor uitgenodigt is het niet alleen voor administrators enmoderators

Gaat die meeting in Brabant eigenlijk nog door??? Nu we het toch over een meeting hebben…

Originally posted by flits

zijn we er uberhoud wel voor uitgenodigt is het niet alleen voor administrators enmoderators

werd op IRC besproken…ben zelf ook niet geweest…wie wil mij nou meeten? :smiley: :smiley:

Originally posted by Da_Taxman

werd op IRC besproken…ben zelf ook niet geweest…wie wil mij nou meeten? :smiley: :smiley:

ik kom nooit op irc

Het ligt er denk ik ook aan hoe snel je het vleesch kan serveren. Moet je namelijk 15 min. wachten op je vleesie dan kun je aan 3 stuks wel eens te weinig hebben. Krijg je echter 3 stuks in 1x op je bord geschoven dan kan het wel genoeg zijn voor deze en gene. Houd iig een gasstel paraat voor als de barbeque niet mocht gelukken.

Als je alleen 3 stukken vlees eet kan het zijn dat je daar niet genoeg aan hebt ja. Maar vaak hebben mensen toch allerlei dingen nog erbij naast het vlees. Denk maar aan salades en stokbrood. Van die zooi wordt ook altijd nog veel gegeten, en je raakt er aardig vol van.

wij hebben zondag bij mijn opa en oma gebarbequed we hadden salades wat frietjes voor de kleine kinderen.

en voor op de barbeque sparebs hamburgers kippepootjes sate’s en nog een hoop toen iedereen klaar was was er nog een hoop vlees over.

had ook wel naar de meeting gekomen was alleen niet op de hoogte kom namelijk ook nie op irc maar er zal dan wel verandering in komen zodat ik de wat cdfreakers live zie:confused:

Originally posted by RaSta
had ook wel naar de meeting gekomen was alleen niet op de hoogte kom namelijk ook nie op irc maar er zal dan wel verandering in komen zodat ik de wat cdfreakers live zie:confused:

mischien is de braderie in tholen wel wat voor een volgende meeting
braderie