Bandje voor een D8 cam

vbimport

Ik heb hier een Digital 8 camera staan. Toen we dat ding kochten (dik 2 jaar terug) werd er verteld dat je gewoon een Hi8 bandje kon gebruiken en dat dit prima was voor D8… enige bijkomstigheid was dat maar 2/3 van het bandje dan bruikbaar was (op een 90min bandje kun je maar 60min opnemen omdat D8 sneller loopt dan Hi8).
Nu zijn er dus ook van die speciale D8 bandjes op de markt (die natuurlijk duurder zijn). Nu is mijn vraag: wat is er eigenlijk anders aan? Sony enzow zegt wel lekker van “die zijn beter” maar met zoiets kun je weinig…

ps het beeld van een Hi8 bandje opnemen met D8 is prima… waarom zou ik dan D8 bandjes willen?

Het is digitale info die op de tape staat zowel video als audio.
Het maakt dus geen fuck uit wat de kwalieit van de tape is. Het staat er op of het staat er niet op.

Zelf gebruik ik de goedkoopste Hi8 tape’s die ik kan vinden.
Gaat perfect. Ik weet niet wat de goedkoper tape’s op de duur gaan doen. Maar over een paar jaar zet ik de digitale data wel op een DVDR.

Dat je DV-in op je Sony D8 in kan schakelen dat weet je toch wel he? Even Firewire kaartje van Dynalink van 125,- en monteren maar.

Originally posted by C@rlo
[B]Het is digitale info die op de tape staat zowel video als audio.
Het maakt dus geen fuck uit wat de kwalieit van de tape is. Het staat er op of het staat er niet op.

Zelf gebruik ik de goedkoopste Hi8 tape’s die ik kan vinden.
Gaat perfect. Ik weet niet wat de goedkoper tape’s op de duur gaan doen. Maar over een paar jaar zet ik de digitale data wel op een DVDR.

Dat je DV-in op je Sony D8 in kan schakelen dat weet je toch wel he? Even Firewire kaartje van Dynalink van 125,- en monteren maar. [/B]

Ik weet dat het mogelijk moet zijn maar ik weet niet hoe… als je het me kunt vertellen? Ik heb trouwens de TVR 110E (als ik me niet vergis)…

maareuh jij zegt dat het puur om de digi info gaat die op bandje wordt opgeslagdn…hoe kan dan dat een standaard 8mm tape niet werkt? te lage dichtheid…

Weet ik niet…maar ik weet wel dat een 8mm tape een heel ander verhaal is.
Als je die er in stopt dan start je camera helemaal opnieuw op.
Ik denk dat het te maken heeft met de videokop die dan anders wordt gebruikt.

Die camera van jou is trouwens is het zelfde als die van mij (TRV 210e). Die is dus zeer simpel te wijzigen met de DV-in optie.
Ik weet niet of je een soldeerbout hebt. Anders mag je ook wel langskomen, sta je binnen 5 minuten weer buiten.
Wat trouwens weer geen waar is want het is in West Brabant en daar kom je niet weg zonder eerst iets te drinken.

Kabeltje wat je nodig hebt kost ongeveer een tientje en de software kun je zo van het net af halen.
Ik weet uit me hoofd zo niet meer hoe het heet want ik heb het nog maar 2 keer gebruikt.
Het is n.l. 1 keer aanzetten en daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Je start b.v. Adobe Premiere 6.0 op en je camera zet je in de afspeel stand.
Via de Firewire kun je nu de camera bedienen en zowel beeld als geluid caputre. Als je klaar bent met monteren zet je (ook in de player stand) de montage terug naar tape. Al die tijd hoef je de camera niet aan te raken , alles stuur je vanuit je PC.

Ik heb ook een Miro DC10+ gehad met dit is zoveel beter en prettiger werken.

jeps klopt als een bus wat carlo zegt…
ik heb zelf een dv cam en die was al dv in en out.
maar dat werkt superz via zo`n cheap dynalink kaartje…

Originally posted by C@rlo
[B]Weet ik niet…maar ik weet wel dat een 8mm tape een heel ander verhaal is.
Als je die er in stopt dan start je camera helemaal opnieuw op.
Ik denk dat het te maken heeft met de videokop die dan anders wordt gebruikt.

Die camera van jou is trouwens is het zelfde als die van mij (TRV 210e). Die is dus zeer simpel te wijzigen met de DV-in optie.
Ik weet niet of je een soldeerbout hebt. Anders mag je ook wel langskomen, sta je binnen 5 minuten weer buiten.
Wat trouwens weer geen waar is want het is in West Brabant en daar kom je niet weg zonder eerst iets te drinken.

Kabeltje wat je nodig hebt kost ongeveer een tientje en de software kun je zo van het net af halen.
Ik weet uit me hoofd zo niet meer hoe het heet want ik heb het nog maar 2 keer gebruikt.
Het is n.l. 1 keer aanzetten en daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Je start b.v. Adobe Premiere 6.0 op en je camera zet je in de afspeel stand.
Via de Firewire kun je nu de camera bedienen en zowel beeld als geluid caputre. Als je klaar bent met monteren zet je (ook in de player stand) de montage terug naar tape. Al die tijd hoef je de camera niet aan te raken , alles stuur je vanuit je PC.

Ik heb ook een Miro DC10+ gehad met dit is zoveel beter en prettiger werken.
[/B]

Weet je ergens waar ik het schema van de kabel en de software kan downen?

Ennuh editten met Adobe lukt dat een beetje? Ik heb een Athlon 1,2 ghz met 384MB, loopt het daarmee een beetje of duurt renderen enzow nog achterlijk lang?

ja dat loopt perfect, dat loopt op mijn athlon 900 zelfs nog soepel…

Klopt. Tot voor kort moest ik het met een P3 800 doen, en dat was al goed te doen. Nu met een P3 1GHz. moet ik nog testen of het veel uit maakt.

Nadeel is dat er geen compressie is bij DV dus +/- 200 Mb per minuut. Voordeel dat hij alleen maar bij de overgangen van de montage hoeft te rekenen. Een snelle HD is wel nodig (3,5 Mb/sec). Ik heb een 40 Gb Maxtor 7200 rpm hier voor gereserveerd en dat loopt perfect.

http://perso.libertysurf.fr/dvin/
Hier kun je alles downloaden (schema +dvin software)

Ik heb schema A gebruikt en ook pootje 19 van de 25p connector aan GND (18) gelegd. Ik weet niet of dat persee nodig is maar het werkte bij mij prima.

Succes er mee…

( Transistor met tekst naar je toe pootjes naar beneden, is van links naar rechts D G S )