Bandbreedte splitten?

Hey mensen, ik had ff een vraagje:

Ik krijg binnekort een xbox en sluit deze op mn pc aan met een netwerkkaart. Vervolgens kun je dan met XBconnect, spellen over internet spelen via de pc (geen XboXlive). Voorwaarde is wel dat je dan de pc aan heb staan. Wat ik me nou afvroeg; is er een programma dat de bandbreedte (voor ADSL) softwarematig kan splitten zodat er zowel geinternet als gespeeld kan worden.

greetz

Gaat automatisch he.

Wat de meeste bandbreedte nodig heeft krijgt die ook.

ja zoiets dacht ik al maar heb je bijvoorbeeld geen beheer programma’s die op de programma’s een limiet op kan legge met betrekking tot de upload snelheid (download gaat niet dat begrijp ik)

mzzl

Oei…dat zou ik niet weten.

Misschien kan dat met Firewall zoals ZoneAlarm waar je ook een programma een toegang tot i-net verschaft of niet.

Hai,

Ik heb misschien een rare vraag:confused: Of beter misschien een rare opmerking. (Dit omdat ik geen spelcomputer heb) Maar kun je niet met een ADSL Router :cop: werken? ? Heb je zowel toegang tot internet met je pc als met de XBox en je pc hoeft niet aan te staan:bigsmile: .

mzzl Dunedain

Sla nooit een man met een bril. Sla hem met je vuist, dat komt harder aan.

Originally posted by Dunedain
[B]Hai,

Ik heb misschien een rare vraag:confused: Of beter misschien een rare opmerking. (Dit omdat ik geen spelcomputer heb) Maar kun je niet met een ADSL Router :cop: werken? ? Heb je zowel toegang tot internet met je pc als met de XBox en je pc hoeft niet aan te staan:bigsmile: .

mzzl Dunedain [/B]

ehhh tuurlijk kan dat maar dan ben ik bergen met geld kwijt terwijl het me nu maar €19 (netwerkkaart + crossover cable) kost!! Ik ben een nederlander dusseh; zo goedkoop mogelijk :wink:

mzzl

Edit:

Het programma Xbconnect is een softwarematige oplossing dus ik moet hoe dan ook de PC aan hebben staan

Ligt er aan wat jij bergen met geld noemt… Anders moet je maar eesn op de volgende link gaan kijk routershop.nl

Daar hebben ze routers kabel , adsl etc. tegen een wat ik wel een betaalbare prijs vind. Mijn router komt er ook vandaan namelijk.

mzzl Dunedain

Kritiek is nog niet half zo efficiënt als sabotage.

Mijn routertje heeft 50 euro gekost ofzo, werkt prima.

Ik zou het overwegen als ik jou was, is veel handiger.

Als je ff searched op het forum dan kom je een eerdere thread van mij tegen over het zelfde onderwerp…

Kort door de bocht: nee! is er niet…:stuck_out_tongue:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Als je ff searched op het forum dan kom je een eerdere thread van mij tegen over het zelfde onderwerp…

Kort door de bocht: nee! is er niet…:stuck_out_tongue: [/B]

haha k heb gezocht maar niks gevonden (nog steeds niet) Ik weer ZEKER dat er zo’n programma is maar de laatste keer dat ik het tegenkwam was het nog in beta stadium dus toen heb ik het maar niet gedownload.

raar… ik vind hem wel…

:stuck_out_tongue:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]raar… ik vind hem wel…

:stuck_out_tongue: [/B]

tja wie zoekt er dan ook op bandwith dsl???
nie ik…

Route met switch er tussen zetten.

groet huub

dat bandbreedte splitten laat ik dan maar zitte, maar ik zit nu weer met een nieuw probleem; mn netwerkkaartje accepteert geen enkele crossovercable die kabelstekkers heeft die je er zelf heb opgezet. Elke keer zegt ie “een van de netwerkkabels is niet aangesloten”; heb alles nagemeten maar hij wil gewoon nie terwijl de voorgegoten crossovercable (die dus te groot is om door het plafond heen te doen) wel werkte. Ik gebruik een Sitecom ln-020 in combinatie met een alcatel speedtouch modem. Heeft iemand dit probleem ook gehad of zit er een spook in me computer??

mzzl

Het kan wel eens zo zijn dat of de kabels niet goed zijn geknepen (veel voorkomend probleem), of de lipjes van de RJ45 bus slecht contact maken. Wil je het makkelijk oplossen, dan haal je je voor een eurootje of 6 a 7 gewoon een Realtek based netwerkkaartje (RTL8139)… dat werkt altijd en voorkomt veel problemen!

heeft weinig nut hoor, het gaat allemaal vanzelf. Er bestaan applicaties die je inderdaad de macht geven om bw te splitten maar daar heb je niet veel aan. Koop een router met switch en je kan zelfs veel meer (zoals vooraf gezegd is).

Ik stel voor dat je gewoon DU-meter download en deze zijn statistieken in de gaten houdt zodat je niet over je limiet gaat.