Bad clusters

vbimport

Weet er iemand een GOED programma waarmee ik clusters kan repareren of mijn data mee kan recoveren?

Heb al vanalles geprobeerd maar als het er op aankwam dan moest je altijd betalen om data te recovereren.

Euh…? Tiramissu HD recover of On-track Easy Recover of Lost&Found, allebij wel aardig om stuff terug te halen! Kost je alleen wel UUURen!..:wink:

Een goede tip: indien je harde schijf na het formatteren met Windows of Dos nog steeds defecte sectoren heeft, probeer je schijf dan te lowlevellen. Levert dat nog steeds fouten, dan stuur het beestje maar op naar de fabrikant, hdd’s met defecte sectoren zijn namelijk niet te vertrouwen!

Een goed programma om data mee te recoveren is GetDataback.
Een low level format kun je uitvoeren met LLFUtil.

Good luck!

Maxtor heeft zo z’n eigen progje voor ‘onderhoud’ aan een harde schijf. Een onderdeel hiervan is ook LowLevelFormat.
IBM heeft ook zoiets.

Originally posted by Wookie
Maxtor heeft zo z’n eigen progje voor ‘onderhoud’ aan een harde schijf.

LLFUtil is het programmatje van Maxtor (programma heet eigenlijk MaxLLF), maar het werkt ook prima op alle andere harde schijven (althans, IDE modellen, MFN heb ik nooit geprobeerd ;))

Ah! :wink:

Heb idd welis met die tool van Maxtor een IBM schijf onder handen genomen en dat ging prima.

Zal het eens proberen want het is een IBM.

Maar dat gaat nog even duren, veel taken gekregen , maar althans bedankt.

Een collega van mij had laatst een soortgelijk probleem, hij gebruikte Easy Recovery Pro.
Het duurt uren, maar het programma haalt bijna alle data terug!!!
Het is een zeer krachtig programma.