Bad clusters op me HD?!

vbimport

Eergister is me 2K OS ermee gekapt! Was met geen mogelijkheid meer a/d praat te krijgen! :frowning: (had gelukkig me backups bijgehouden en dus alleen een groot deel van me ICQ lijst kwijt. Dus mensen bij wie ik op de lijst sta waar ik nog weleens mee lulde zouden me een meeltje kunnen senden zodat ik hun nr weer terug heb! ;))

Maar daar gaat het ff nie om. Het gaat erom dat als ik na terugzetten van een 2K Ghost backup dat ie naar een paar keer rebooten weer nie wil opstarten! :frowning: Nu heb ik ontdekt dat bij formateren er 2x een bad cluster gevonden wordt en deze worden allebei hersteld. Maar de 2e keer dat ik de backup opnieuw terug moest zetten liep ie op deze 2 clusters weer vast! Eén v/d 2 was bv 911.748, om er ff 1 op te noemen!
Nou is mijn vraag wat ik hieraan kan doen!? Kan ik zo’n cluster uitschakelen of fixen? (goed fixen dan!)
Ik vertrouw natuurlijk nu nie meer iets op die partitie hè! Straks raak ik data kwijt ofzo! (nightmare! ;))

Hmmz tijdje geleden hier nog een discussie over geweest. Belangrijkste conclusie: probeer SpinRite eens. Indien je het niet hebt wil ik het je wel ff doormailen…

met SpinRite zou je dit soort problemen kunnen fixxen (zelf nog niet geprobeerd…)

Haal bij de website van de hd-disk een utility om je harde schijf te testen. Blijkt die fouten aan te geven, dan de schijf terugbrengen naar de winkel. Je hebt meestal 3 jaar garantie.
Foute clusters die je niet kunt repareren mag niet voorkomen.
Wat voor harde schijf is het eigenlijk?

wookie ff terugzoeken naar een topic met mrDJ die had hetzelfde probleem :wink:

Probeer eens een low level format. Met een speciaal programma voor jouw merk hd. Kijk bij de website van jouw merk voor zo’n programma. Het formatteerd de hd zoals het in de fabriek wordt gedaan. Het is zeker niet zonder risico!

Originally posted by Ray of Light
Probeer eens een low level format. Met een speciaal programma voor jouw merk hd. Kijk bij de website van jouw merk voor zo’n programma. Het formatteerd de hd zoals het in de fabriek wordt gedaan. Het is zeker niet zonder risico!

Probleem is vaak dat bij het lowlevvellen de fout niet hersteld kan worden waardoor het formatteren wordt afgebroken of blijft hangen waardoor de hd naar de spreekwoordelijke kl##ten is…