Backup van win2k?

vbimport

Vraagje:

Hoe kan ik van m’n Win2K partitie een backup maken? Ik gebruik normaal altijd Norton Ghost maar die werkt (toch) niet met Win2K? Bij mij in elk geval nie!

Maar eh, het gaat om een comp die op dit moment nog geen draaiende netwerkaansl. heeft en alleen onder Win2k draait, dus geen dual-boot!

ThanX!

Norton Ghost voor Dos. Werkt-ie echt niet?

Powerquest DiskImage (pro) kan win2k partities backuppen.

NOrton Ghost 6 moet het ook kunnen.

Is eerder topic over geweest. Moet zelf ook nog steeds doen…uitstellen, uitstellen…afstel?

Da_Taxman

Heb op me andere comp (w98/w2k) een image met Ghost 6 vanuit W98 gemaakt!
Maar heb niet de juiste ghost voor w2k, dus kan het niet eens installeren!

hoef je ook niet, in essentie heb je alleen ghost.exe (650KB) nodig, kun je zo uit het installatieproggie lichten en onder dosprompt gebruiken>kijk uit met muisgebruik, gaat wel eens verkeerd.

wat is daar zo moeilijk aan?
gewoon een disketten nemen en alles op diskette zetten !

Er is niet zo lang geleden een programmaatje uitgebracht waarmee je files kunt AFPRINTEN in en soort code (ik vermoed barcode-achtig).
Daarna kun je het dan op een andere computer inscannen en terug laten omzetten naar een file…zo heb je geen diskettes meer nodig en kun je files zelfs doorfaxen…

Dat zou ik wel eens met een ghost image zien doen…een paar miljoen bladzijden?

Ghost 5.1 en 6.1 werken beide niet op win2k (bij mij), of is er iemand die een versie heeft die wel werkt?

En PQ Drive Image 3.0(2) werkt ook niet!

Hij vraagt steeds om dos! Maar dat zit toch nie meer op w2k?

HELP!!!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Wookie:
[b]Ghost 5.1 en 6.1 werken beide niet op win2k (bij mij), of is er iemand die een versie heeft die wel werkt?

En PQ Drive Image 3.0(2) werkt ook niet!

Hij vraagt steeds om dos! Maar dat zit toch nie meer op w2k?

wat dacht je er van om gewoon van een dos diskette te starten, b.v. die je gemaakt heb
bij de windows installatie ? en zeker weten dat PQDI dan wel werkt.

Portje*

HELP!!! [/B]<HR></BLOCKQUOTE>

of liever nog startdiskette met ghost er op?

beetje late reactie terug maar:

Het is al gelukt hoor!

Nou wil ik ook weten WAT gelukt is.
er waren hier meerdere mogenlijkheden aangedragen en welke heb je nu gebruikt.
is wel zo leuk, niet??

Portje*

opgestart met win98 bootdisk en toen met een diskette met ghost erop Ghost gestart!

Zie je zo wel weer op IRC!