Average Bitrate

vbimport

Hoi mensen dit is mn eerste post op dit forum !
maar ik wil graag weten hoe ik de average bitrate van een handjevol mp3’s uitreken
want ik rip namelijk cs’s van 128k-320k VBR en als ik dan 1 album rip hebben ze allemaal een verschillende bitrate, dus hoe kan ik de average bitrate van een album uitrekenen ? welk programma heb ik daar voor nodig ?

Hai,

En welkom hier alvast namens mij. Ik ben weet miet hoe je de bitrate uitrekent maar met het programma Cool Edit Pro kun je een hele hoop doen. Het programma is tegenwoordig van Adobe en heet anders maar ik ben de naam ff kwijt. Maar Goopgle maar eens op Cool Edit Pro dan kom je het vanzelf tegen.

mzzl Dúnedain

hoe moet je dat dan doen ?

Hoe moet je wat doen?

mzzl Dúnedain

met adobe audition (dat is hem) kun je het volgens mij niet uitrekenen. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij dat je het amper kunt uitrekenen zonder het om te zetten omdat ieder audiofragment verschilt. (ik heb zelf wat muziek met een enorme ladingen stilte erin, dus dat gaat dan op een hele lage bitrate (20 minuten muziek in 8 mb en hele goede kwaliteit)

adobe audition (dat is hem)

tn x crowley dat zocht ik lol maar het gaat bij dat progej niet om het uitrekenen maar die kan dat zelf. Ik zal eens kijken of ik nog een oude versie van Audition oftewel cool edit pro heb liggen en zien hoe en of dat werkt.

mzzl Dúnedain