Autorijden

vbimport

ga direct ff met de auto rijden ‘(leren)’ :slight_smile:

als, je morgen ergs ziet staan, tiener komt om door ongeval, ben ik dat :wink:

ik ben dus momenteel erg gestresseerd, eerste keer in men leven dat ik “echt” auto ga rijden, ik hoop dat ze me nog niet direct in de leeuwenkuil gooien door me direct op de grote baan te laten rijden, maar eerst ff ergens op een klein veldje te oefenen

grtz and wish me luck

Good luck!!!
en dat zal best wel meevallen, eerste keer doe je het natuurlijk rustig aan en wordt je niet meteen op de grote weg gezet :smiley: maaru Sterktu

Greetz

Valt uiteindelijk allemaal best mee.

succes.

suc6, gewoon flink doortrappen met die rechter poot

Maar valt allemaal wel mee hoor, tis wel heel handig las je het kan

Herinner me mijn eerste echte rijles nog (al aardig wat jaartjes geleden intussen :wink: ).
Op een industrieterrein alleen maar rondjes rijden. Eerst rechtsom en oefenen met:
Spiegelen
Richting aangeven
Voorsorteren

Het schakelen was niet zo heel erg hard nodig in het begin, continu in zijn tweede versnelling.
Moet zeggen dat ik erg rustig aan gelest heb, eigen auto met oom als rij instructeur, dus geen bedrag per les…en af en toe wat extraatjes, zoals een demo in een 180 graden draai (oom is tevens coureur :wink: )

Ik wens je veel succes, maar bovenal gewoon plezier…een rijbewijs is gewoon erg handig…komt allemaal wel in orde

Veel suc6 Mattel!!!
Ik wil ook, maar moet nog een half jaar wachten :frowning:
Stom gedoe ook.

Originally posted by Mootje
Veel suc6 Mattel!!!
Stom gedoe ook.

Damn ik nog (ietsjes) langer! :frowning:
2 jaartjes, ach ja…

Succ6 Mattel!
Ik ben ook al een poosje met mijn roze papiertje bezig, maar dat kreng wil maar niet mijn portomonnee in, ik krijg hem niet mee van de Examinator, ben al drie keer gezakt :frowning:
Fuckers…
Maarreh, ik hoop van harte dat jij dat kut papiertje sneller haalt dan ik. (ik ben al een jaar bezig bijna)

dat ga ik deze zomer ook leren als ik tijd heb :slight_smile:

Succes kerel, maar het komt allemaal wel goed. Ik weet mijn eerste rijles nog. Ik nam een bocht te ruim en had daardoor bijna een fietser omver gereden. In real life zijn fietsers omver rijden toch geen punten waard ;).

succes

ik ben er ook mee bezig.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Herinner me mijn eerste echte rijles nog (al aardig wat jaartjes geleden intussen :wink: ).
Op een industrieterrein alleen maar rondjes rijden. Eerst rechtsom en oefenen met:
Spiegelen
Richting aangeven
Voorsorteren

Het schakelen was niet zo heel erg hard nodig in het begin, continu in zijn tweede versnelling.
Moet zeggen dat ik erg rustig aan gelest heb, eigen auto met oom als rij instructeur, dus geen bedrag per les…en af en toe wat extraatjes, zoals een demo in een 180 graden draai (oom is tevens coureur :wink: )

Ik wens je veel succes, maar bovenal gewoon plezier…een rijbewijs is gewoon erg handig…komt allemaal wel in orde [/B]

Ik weet mijn eerste les ook nog wel! Is zo’n 3 jaar terug alweer! :wink:
Mocht ik gelijk alles doen! Snelweg, inparkeren, noem maar op! Hoewel ik nog nooit auto gereden had, had ik die auto na 3 lesjes echt wel geheel onder controle!
En wat het belangrijkste is is dat ik dat nu nog heb! :wink: Geef altijd nog netjes richting aan overal en draag altijd me gordel! Lampjes aan en lekker doorkarren, nie dat slome gedoe! :stuck_out_tongue:

net zoals wookie, hebben ze me direct voor de leeuwen gegooid, ik mocht gaan parkeren, hebben ze me leren schakelen enzo, starten & stoppen, gas geven is geen enkel probleem, de rem had ik eigenlijk niet gevonden :wink:
toen werd die gast lastig op mij. Heb ik besloten ze toch maar te gebruiken. Maar da schakelen heb ik nog niet echt onder de knie, ik vergeet steeds mijne embriage(hoop dat ik het goed schrijf, de 1e pedaal van links)
in te duwen, waardoor ge nie kunt schakelen.
Ik moest ff vertragen op een zeker moment, omdat hij zijne koffie wou ingieten, maar ik drukte (per ongeluk) op de gas, en toen was die weer ferm verschoten, en heb ik weer een fikse uitbrander gekregen. Voor de rest verliep men 1e rijles vlekkeloos :wink: En mag ik volgende woensdag terug gaan. In 't weekend nog is wat gaan oefenen met auto van vaderlief.

Kreeg ook de opmerking staat ik men stuur met men linkerhand niet ver genoeg doordraaide (kent iemand dit probleem, of ben(was) ik de enige. En dan zegt ie naar links & rechts blijven kijken, ik kijk 2 sec te lang, dan krijg ik weer een opmerking van hier tot in China, hij had geluk dat we weer op weg naar huis waren, want wie weet wat ik anders gedaan had

Je leeft nog en andere mensen ook hoop ik…
komt allemaal wel goed…

zo’n eerste les is altijd wennen…(mijne is al weer bijna 9 jaar geleden)

Originally posted by Mess

Damn ik nog (ietsjes) langer! :frowning:
2 jaartjes, ach ja…

Ik ook :frowning:

Originally posted by Mootje
Veel suc6 Mattel!!!
Stom gedoe ook.

maar je kan toch al theorie gaan volgen of heb je dat al gedaan ?

Theorie heb ik nog niet gedaan.
Ik ga lessen bij een kennis van m’n vader, en die zei dat het niet verstandig was om al van te voren theorie te gaan doen. Dus we zullen het wel zien.
Ik hoop dat ik snel dat papiertje op zak heb, dan kan ik m’n fiets in de greppel gooien :wink:

ik ga nu ff online wat kills maken kwestie van men ged8n een beetje te verzetten :slight_smile:

Mattel:
in NL noemen we dat 1e pedaal van links de koppeling! :wink:

Mootje:
het is idd nie verstandig om je theorie al vroeger te halen omdat deze maar een jaar geldig is! Je zou dan binnen een jaar je rijbewijs moeten halen anders moet je je theorie overdoen! :stuck_out_tongue:
Je moet tegenwoordig wel al je theorie hebben voordat je je examen mag aanvragen! Is bij mij toen bijna fout gegaan; ik had al aangevraagd (mocht toen nog) maar had me theorie nog nie! Heb het toen 5 dagen voor me afrijden gauw gehaald! hehe! :stuck_out_tongue:

Ja rijlessen… dat heb ik ok alweer een hele tijd achter de rug… gelukkig wel zeg :slight_smile:
De rijlessen opzich zijn niet zo zwaar en het rijden vind ik EZ… maar wat moeilijk is is het examen halen want die lui zeuren over zeer irreele zaken maarja…

Wat wel is is dat na een tijdje je behoorlijk gefrustreerd gaat raken van de achterlijke regels waar je je aan moet houden… altijd met 2 handen sturen, altijd dezelfde route rijden enz enz…

Ik ben blij dat ik’m binnenheb :slight_smile:

Alhoewel ik eigenlijk A en E ook nog wel wil halen maarja… eerst centen! :frowning: