Autoradio.... welke gaat het worden?

Zoals sommigen hier wel weten, ben ik op zoek geweest naar een goede MP3 autoradio. Na een bezoekje aan de mediamarkt kwam ik tot de conclusie dat er in het 150~200 euro prijssegment een viertal radio’s van Pioneer, Sony, JVC en VDO Dayton te koop zijn. Aangezien ze voor mij allemaal meer dan genoeg features hebben (en het vermogen me niet interesseert omdat ik een losse versterker heb), vraag ik me af wat de beste keuze is.

Welk merk geniet in z’n algemeen de voorkeur, en waarom? Ik ben vooral erin geinteresseert dat de radio goed om kan gaan met CDR media, bekraste CDs, niet overslaat als ik een drempel wat hard neem, een goede ontvangst op de radio heeft etc etc…

Wie kan me verder helpen? BVD!

Persoonlijk zou ik voor de Sony gaan, die spelen alles af wat enigszins op een CD lijkt (CD-R, CD-RW, CD’s met kopieerbeveiliging), ze lezen CD-TEXT, en ik vind ze er bovendien leuk uitzien. De andere merken zijn echter ook niet slecht, en ik heb nog nooit in een auto een CD-speler horen overslaan bij een drempel, dat zal waarschijnlijk alleen het geval zijn met pulp-merken als Supertech ofzo.

Originally posted by Crazy Bob
dat zal waarschijnlijk alleen het geval zijn met pulp-merken als Supertech ofzo.

Een kennis van me had idd een Marquant radio die dat telkens deed… daar heb je natuurlijk niets aan… (niet dat ik van plan was een radio van dergelijke kwaliteit te kopen).

CDText boeit me niet zo… ik weet niet eens of ik cds met cdtext heb, maar ik was eigenlijk alleen van plan MP3 cds te gebruiken (geen originele cds in de auto vanuit het oogpunt van mogelijke diefstal of beschadiging en natuurlijk geen cds hoeven wisselen onder het rijden)…

Ik heb de Pioneer en ik vind het een prima ding…! Zit ook een cross-over filter in en das wel fijn voor m’n Booom-box! Ken die andere types niet zo, heb hem in een opwelling gekocht, zonder mijn huiswerk eerst te doen… :wink:

Er is maar 1 goede radio en das een Kenwood :smiley:

kan er mij iemand zijn gedacht zeggen van de medion autoradio die er goed uitziet en zeer prijselijk is?

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_49/OFF02.HTM

Originally posted by ravelord
[B]kan er mij iemand zijn gedacht zeggen van de medion autoradio die er goed uitziet en zeer prijselijk is?

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_49/OFF02.HTM [/B]

Ik heb deze toevallig van de week in handen gehad en ik moet zeggen dat het apparaat opzich wel degelijk over komt. Over het algemeen is de kwaliteit van het Medion spul best ok (zeer goede prijs->kwaliteitverhouding).

Ik weet niet waar je woont (aan de URL te zien in Belgie), maar je zou evt eens naar een MediaMarkt of MediaMax in Duitsland kunnen gaan, aangezien de prijzen daar nogal scherp zijn.

Bij ons is de keuze gevallen op een Sony radio. Deze kostte momenteel in de aanbieding slechts 179 eurootjes en is echt perfect (met afstandsbediening, mp3 (natuurlijk), 4x 50w, 2 versterker uitgangen en 1 ingang etc etc… echt een heel erg mooi toestel). Ik zou daar liever voor gaan dan voor een Medion (alhoewel de Medion niet slecht zal zijn)…

Maat van mij heeft die Medion, na een week brak dat z.g.n. joystickje al af… Kut dus! Verder werkt hij prima overigens, ziet er zelfs nog leuk uit… zou hem toch niet kopen denk ik!:wink:

ik heb voor ene 180 euro incl. verzendingskosten naar belgie in duitsland de JVC KD LH7R besteld op welke mijn oog het eerst viel :wink: Mooi radiootje, veel functies, en voor 60 euro meer koop ik mij liever dat :slight_smile: