Autoradio/cd/mp3 van Aldi

vbimport

Hallo freaks,

Met interresse de discussie over de aanbieding van de Aldi autoradio/cd /mp3 van 129 E. gevolgd. vermoedelijk gaat het dus over het zelfde apparaat, wat ik helaas niet kan controleren. omdat ik hem wilde inbouwen in mijn zeilboot, die ik momenteel in Portugal aan het opknappen ben wegens veel achterstallig onderhoud en roest.
Ik ben het ook eens met veel waarde en genoegen voor weinig geld. Goede geluidskwaliteit en ook een goede balansregeling l/r en v/a. Mijn probleem is echter dat na 10 minuten tot een kwartier op zowel mp 3 als op cd hij begint over te slaan en hij wordt vrij warm aan de rechter achterkant. Daar zitten 2 op triac/diac lijkende elementjes die voor koeling ook keurig aan het chassis zitten geschroefd. Eerst dacht ik aan sluiting ondanks de iso-plug en heb ook de speakers er stuk voor stuk afgehaald, maar dat mocht niet baten. Zekering bleef ook rustig zitten. Als je zo ver van de koopplaats zit, ben ik wat gaan improviseren en heb van een plaatje alu een extra koelvlak gemaakt die ik tussen de elementjes heb geklemd. Zo waar duurde het nu minstens een half uur voor hij weer begon over te springen op zowel cd als de mp3. De display volgt wel keurig wat hij van binnen doet maar lekker luisterplezier ho maar.
Uiteindelijk heb ik om er toch nog wat meer duidelijkheid in te krijgen de buitenvoeler van een oud electronische thermometertje (goedkope met dig. uitlezing en een cijfer achter de komma) tussen de koelplaatjes geklemd. Bij 46.5 graden C (onbekend natuurlijk hoe warm die dingen zelf zijn) begon hij het te begeven. Een kleine ventilator helpt de tijd wel enigzins verlengen maar daar heb ik de oorzaak nog niet mee.
Ik zit nu weer even in Nederland, dus mijn vraag wat zou het kunnen zijn. Zijn er meer met hetzelfde probleem, want ook hier op Texel gingen ze als warme broodjes. En indien niemand iets weet, wat zijn jullie ervaringen met Medion als dat bedrijf in Duitsland is gevestigd?
Ieder die er iets van weet of reageert, alvast dank voor de moeite om er over mee te denken
Ed