Automatisch aanmelden op netwerk

vbimport

Ik heb hier nu een netwerkje met 2 NT 4.0 machines. Nu is het probleem dat ik iedere keer als de pc’s zijn opgestart moet aanmelden op het netwerk. Valt dit nou niet in te stellen dat dit automatisch gebeurd? Dat zou ontzettend handig zijn daar elke pc een printer deelt. Als je dan niet aangemeld bent op het netwerk komt er gewoon niets uit de printer wat weer heel frustrerend is.

greetz

Volgens mij is dit nie mogelijk!
Het is namelijk zo dat NT bedoelt is om de user te binden aan z’n eigen OS/comp! Dus moet deze zich eerst aanmelden op de pc!!
Gewoon als wachtwoord niks doen dan hoef je alleen op de enter te drukken! :wink:

als het autologon is wat je bedoelt, doe dan dit:
Als

1. je een workgroup geïnstalleerd hebt (no dedicated server), ga in je control panel in ‘Users and Passwords’ en kies de tab advanced. Hier vink je ‘Require users to press Ctrl+Alt+Delete before logging on’ AF.

2. als je een server hebt, moet je puntje 1 toepassen op jouw client en op de server moet je dan de registry setting aanpassen die een autologon vergt. Om welke key het hier gaat, kan ik niet onmiddellijk zeggen. Dit kan je echter gemakkelijk terugvinden in een ‘registry help’-programmatje dat je downloadt op download.com of zdnet.com/downloads.

Hopelijk kan dit jou verder helpen…

Dat probleem had ik ook, en naar lang zoeken heb ik de oplossing gevonden.
Gewoon Tweakui installeren en dan bij het tab-blad Network, je user-naam en wachtwoord invullen.
Ik heb het alleen bij Win98 gedaan, maar volgens mij werkt het ook bij NT.
Laat het ff horen.

gewooon bij u netwerkopties
bij primaire netwerke aanmelding gewoon de windows aanmelding selecteren zo moet het in windows 98/me
maar dit is volgens mij in de nt variant niet mogelijk

Vroeger ging dit wel automatisch, het aanmelden op het netwerk van zodra je ingelogd bent. Maar na een crash van de pc van mijn collega hebben ze dat nooit nog goed gekregen.

Het aanmelden bij NT moet wel blijven zoals het nu is. Dus met je login en paswoord inloggen. En dan zou ie automatisch moeten inloggen op het netwerk. Thuis heb ik een netwerk onder winME en win98SE en dat is toch ietsiepietsie simpeler om te configureren dan een netwerk onder NT.

Maar bon zoals ik al in een ander topic heb gezegd … misschien hebben we binnen een paar maand win2000 en daar heb ik persoonlijk al iets meer ervaring mee dan met dat kolossaal NT.

greetz
vipken

Ze weten hier allemaal de klok hangen, hier is de klepel.

Open het register door regedit te starten.
Kies zoeken (f3) en tik in het zoekvenster : DefaultUserName, Na een tijdje verschijnt die met erachter uw gebruikersnaam.
Zoek in de rechterkolom naar : AutoAdminLogon
Staat het er niet kies dan in het menu : nieuw en dan : tekenreekswaarde. Geef AutoAdminLogon als nieuwe sleutelnaam.
Dubbelklik op AutoAdminLogon en geef de waarde 1 op, druk dan op enter.
Kies terug nieuwe tekenreekswaarde en geef als naam DefaultPassword op.
Dubbelklik op DefaultPassword en geef als waarde uw aanmeldpaswoord in. Druk dan op enter.
Sluit het register.
Vanaf nu word je automatisch aangemeld. Terugschroeven doe je door de waarde 0 te geven aan AutoAdminLogon.

Volgens mij kan je bij het installen ook ingeven dat er maar 1 user is!

Robshoek heeft de enig juiste en werkende oplossing gegeven.

Dit staat letterlijk zo in Microsoft knowledge base artikelen

Kijk maar eens op:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/3/70.ASP
voor Windows 2000

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q97/5/97.ASP
voor NT 3.x en 4.0

Originally posted by pchans
[B]Robshoek heeft de enig juiste en werkende oplossing gegeven.

Dit staat letterlijk zo in Microsoft knowledge base artikelen

Kijk maar eens op:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/3/70.ASP
voor Windows 2000

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q97/5/97.ASP
voor NT 3.x en 4.0

[/B]

Bedankt voor de bloemen