Autochtonen niet gewunscht

vbimport

http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,3112,3239-Tilburg-Regionieuws!!_2153772,00.html

Plan voor centrum voor allochtone jongeren
van een verslaggeefster

Donderdag 13 mei 2004 - Tilburg - Een centrum voor allochtone jongeren aan de Broekhovenseweg. Dat is het plan van de Tilburgse Stichting La Gare. De stichting heeft hiervoor een bouwvergunning aangevraagd.

La Gare is een initiatief van N. Yavas, H. Chahma en F. van Leersum, ook eigenaar van café Barbaros aan de Leonard van Vechelstraat in Tilburg. „We lopen al een tijdje met dit plan rond. Jongeren hangen zo veel op straat, dat heb ik vroeger ook gedaan. Daarom willen wij iets voor hen doen“, verduidelijkt voorzitter Yavas.

Het pand aan de Broekhovenseweg, waar voorheen een cateringbedrijf zat, is eigendom van penningmeester Van Leersum. „We willen hier internetcomputers neerzetten, cursussen geven. En mogelijk later op de andere locaties ook sportactiviteiten organiseren. De gemeente heeft op het moment te veel oog voor de repressieve kant. Je hoort ze alleen over de harde aanpak. Pas nog werden er bij een grote politie-actie ook in mijn kroeg bezoekers preventief gefouilleerd, maar daar los je geen problemen mee op. Wij willen de jongeren een alternatief bieden“, aldus Van Leersum.

De ruimte aan de Broekhovenseweg is nu ingericht als een kroeg. Maar Van Leersum benadrukt dat het niet de bedoeling is dat een centrum een soort kroeg wordt. „We konden een inventaris van een café overnemen, vandaar dat het er nu hier zo uitziet. Maar jongeren moeten hier ook koffie komen drinken.“

La Gare heeft inmiddels al een bouwaanvraag bij de gemeente ingediend. Van Leersum: „En er is wel een wijziging van het bestemmingsplan nodig. Nu ligt er de bestemming ’winkels’ op dit pand.“ De gemeente buigt zich momenteel over de vergunningaanvraag.

============

Moet je daar straks maar es met je blanke koppie aan de deur staan.
Autochtonen VERBOTEN.

Is er ook zoiets als een White Miss verkiezing en niet alleen Black Miss verkiezingen.

Ach ze gaan er internetpc’s neerzetten. Kunnen ze ipv op straat te hangen straks virtueel de hangjongere gaan uithangen.

Ik heb het idee dat dit niets, maar dan ook echt niets, te maken heeft met enige vorm van integreren.

Zoals in voorgaande generaties grote groepen buitenlanders, welke in ons land de vieze en zware klussen moetsen klaren, bij elkaar werden gezet in aparte wijken… Dit is nog steeds een groot probleem voor wat betreft het integratiebeleid.

Ik hoop dan ook dat men hier lering uit heeft getrokken en dit vergunning niet afgeeft. Niet dat ik iets tegen allochtonen heb. Integendeel, maar zolang je van alochtonen spreekt, heb je het over een groep. Erg begrijpelijk dat mensen van dezelfde cultuur, danwel afkomst elkaar opzoeken.

Ikzelf woon in Friesland. Hier wordt opvallend negatief gedaan over de kleine hoeveelheid allochtonen welke hier komen wonen. Toch, vooral deze mensen, welke in over het algemeen kleine dorpjes komen wonen, zijn vanaf het begin erg sociaal met buren ed en integreren zo verschrikkelijk snel.

Mijn mening, met verschrikkelijk veel komma’s, is toch dat je deze mensen moet verdelen over het land. Dan heb ik het nog niet over de “vullingsgraad” ten opzichte van andere landen. Maar dat is toch de beste manier van integreren. En van deze mensen heb ik evenveel last als van ieder ander…