Auto start CD branden ...!

vbimport

Hoe kan ik 1 zelf starter CD branden met Nero ??? Kun iemand me 1 uitgebreid detail uitleggen ??? Alvast bedankt.

je maakt gewoon een bestandje autorun.inf aan dat je
in de root van je cd zet. in dat bestandje geef je aan welk
programma gestart moet worden door middel van :

Open =“programma.exe”

als je je cd ook nog een icoon wilt geven dan voeg je de regel

icon =“icoontje.ico”

en vergeet niet om [autorun] als 1ste regel van die file te zetten

[autorun]
open = programma.exe (hier zet je de programmaregels in)
icon = icoon.ico (hier stel je het icoon in)

Ik weet het, het is al aangegeven hieronder, maar zo moet het eruit zien. (en dan opslaan als .inf bestand (ik d8 dat het ook kon met .ini?))

Kun je dan ook .bat bestanden aanroepen? Dus iets als

open = bat.bat

en dat dat bat bestand dan op zichzelf door kan werken?

Tuurlijk kun je een batch laten doorwerken op zichzelf, maar vergeet niet dat indien je in een batch een batch wilt aanroepen dat je het call-statement moet gebruiken

voorbeeld:
@echo off
echo test
call c: est.bat
echo klaar!

en als je een document zoals een html file wil openen moet je dit doen:

open=start jouwbestand.htm

Ik weet niet of dit je verder helpt maar met ‘autoplay menu studio’ van indigorose kun je een hele menu ontwerpen. Je kan dan b.v. de cd starten met een filmpje. Dan kun je een menu creëren met verschillende opties. Zeer handig om b.v. mensen software te laten installeren, zonder dat ze ook maar 1 exe te zien krijgen of via verkenner moeten gaan zoeken.
Ik gebruik het wel eens om een aantal spelletjes op 1 cd te zetten en dan krijgen de kids in het begin het menu waarop ze een spel kunnen kiezen.

Het beginmenu van Fifa 2001 (cf. spelen,installeren …) is ook hiermee gemaakt.

‘autoplay menu studio’ van indigorose

Mag ik ook de URL van deze program ook hebben ??? Alvast bedankt

kickme.to/FOSI

daar staat ie, maar mocht ik die link wel posten, het is wel geen direct link dus dan mag het toch hoop ik :slight_smile: