Audio kopiëren met CloneCD

vbimport

wie kan mij ervaringen vertellen van het kopiëren van audio cd`s met cloneCD.

Ikke …

zoals iedereen hier wel weet, kopieert clonecd alles. Dus ook audio cds.

Ik gebruik clonecd om alle cds (zowel data als ausio) die ik wil kopieren te kopieren. Tot nu toe zijn alle kopien steeds geslaagd op 4x . Ik heb een HP 9110i rewriter (die gaat tot 8x) maar mijn cdr’s zijn niet geschikt voor 8x dus fik ik maar op 4x. Snel genoeg om bij te blijven …

greetz

[This message has been edited by vipken (edited 10 May 2000).]

mijn ervaring met CloneCD is dat CloneCD geen 2 sec. gap invoegt en dat de geburnde audioCDs veel beter leesbaar zijn in CarCDPlayers - hope this will encourage you using CloneCD :slight_smile:

Begrijp ik het goed dat het burnen op 4speed (en evt. op 8speed) dan geen nare tikjes of iets dergelijks oplevert, daar CloneCD een andere wijze van “schrijven” heeft ? Wie heeft hier ervaring mee ? Ik brand nl. met Nero op 2x speed, daar dit mij ooit is aangeraden. Op 8x speed kan ik een hoop tijd besparen !

Greetzzzzzzzzzz!!!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Cheapdude:
[b]Begrijp ik het goed dat het burnen op 4speed (en evt. op 8speed) dan geen nare tikjes of iets dergelijks oplevert, daar CloneCD een andere wijze van “schrijven” heeft ? Wie heeft hier ervaring mee ? Ik brand nl. met Nero op 2x speed, daar dit mij ooit is aangeraden. Op 8x speed kan ik een hoop tijd besparen !

Greetzzzzzzzzzz!!![/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Je moet niet altijd afgaan op wat een ander jouw vertelt, want die heeft meestal een hele andere configuratie thuis staan. Welke snelheid je fikt hangt ook bijvoorbeeld af van op welke manier je dat doet (dus van cd naar cd, of van cd naar hd en dan naar cd) of wat voor harde schijf (DMA, UDMA, enz), enz…

Tegen mij is ooit gezegd dat ik audio op 1X(!) moest branden, wat een bullshit! Ik fik audio en alles wat ik heb op 4X (kan niet sneller )!

Voor audio cd’s en data gebruik ik altijd CloneCD en voor losse bestanden altijd NERO.

Nog geen probs gehad

GR33TS, G@M3FR3@K

CloneCD is (volgens mij) de enige die de “gaps” tussen tracks meekopieert zoals op de originele cd, dus je krijgt een exacte 1:1 kopie, net als bij data. De gekopieerde cd’s worden zelfs herkend door de CDDB-server!

Als ik een audio cd met Nero, CDRWin of Easy CD Creator kopieer worden ze daarna ook gewoon herkend door CDDB, dus dat staat er los van.

CloneCD is met name bedoeld voor beveiligde CD’s, Audio cd’s doe ik het liefst met CDRWin. Mixed cd’s (data en audio) is beter te doen met CloneCD.

Da_Taxman