Audio Cd's

Wat is de beste manier om audio cd’s te branden ? eerst naar mp3 en dan met nero ? maar op welke speed ? Heb me laten vertellen dat je het beste op 4* schrijft voor audio cd’s voor alle duidelijkheid ik heb een lite-on 16 speed

op een zo laag mogelijke snelheid lezen iig, branden gaat altijd wel (althans bij mij wel) op 8 speed (is dan ook niet zo hoog)

je zult veel meer tijd moeten steken in het lezen van de audio cd’s dan het schrijven moet je maar denken.

Gebruik Exact Audio Copy voor het lezen van cd’s en Feurio voor het branden.

Ik heb de ervaring dat mijn Plex ze prima write op 12x (heb de 1210a), maar dat sommige (oudere) writers die soms niet kunnen lezen. Als ik dezelfde image nog een keer fik op 8x doet ie het wel!

Als je goede ! ! schijfjes gebruikt maakt het niet uit op welke snelheid je brand.

En dan bedoel ik ook echt goede zoals kodak bv.
(zeker geen thats,arita, en al van dat soort rommel gebruiken)

Het omzetten van mp3’s doe ik zelf altijd met een prof audioproggie, Wavelab.

Originally posted by mu_zik
Als je goede ! ! schijfjes gebruikt maakt het niet uit op welke snelheid je brand.

Toch moet de cd-speler die de cd’s gaat lezen toch ook van redelijke kwali zijn. Anders kan je het wel vergeten hoor! Mijn Pioneer, die ik gekocht heb toen ik in groep 8 zat, doet het ALLEEN met Lenco cdr’s en echt met geen 1 andere!! Dit ding is denk ik dan ook het apparaat dat het het langst met mij uitgehouden heeft! :wink:

Originally posted by Wookie

Toch moet de cd-speler die de cd’s gaat lezen toch ook van redelijke kwali zijn. Anders kan je het wel vergeten hoor! Mijn Pioneer, die ik gekocht heb toen ik in groep 8 zat, doet het ALLEEN met Lenco cdr’s en echt met geen 1 andere!! Dit ding is denk ik dan ook het apparaat dat het het langst met mij uitgehouden heeft! :wink:

Volledig mee eens :slight_smile:

Met goede hardware moet je je geen zorgen maken over welke schrijfsnelheid voor audio cd’s. Ik heb altijd al on the fly copys gemaakt, in het begin (5+ jaar geleden) op 2x, vervolgens 4x, dan 8 en 12x. Inlezen met plextor40x-cdrom en schrijven met plexwriter; ik heb nog nooit iemand weten klagen over de kwaliteit.

Wat is de beste manier om audio cd’s te branden ? eerst naar mp3 en dan met nero ? maar op welke speed ?

Met nero kan je gewoon mp3s recht streeks naar audio branden. En wat betreft de snelheid dat ligt zoals hier eerder genoemd is aan je hardware gewoon een kwestie van experimenteren. Zelf brand ik al me audio gewoon op 16x(plextor 16/10/40)op veschillende medias van arita`s tot noname cds zonder problemen maar beter blijft toch als je op de betere en duurdere merken brand als het voor je eigen is.

Ik las laatst ergens in een winkel dat het zelfs verstandig is om op een zo’n hoog mogelijke snelheid te branden (leverde de minste foutemn op)
Was geloof ik in computeridee of zo

Originally posted by Crowley
Ik las laatst ergens in een winkel dat het zelfs verstandig is om op een zo’n hoog mogelijke snelheid te branden (leverde de minste foutemn op)

Zoiets heb ik ook gelezen in PC Active. Hogere snelheid schijnt beter te zijn, maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk:)

Originally posted by Crowley

Hmm… “vroeger” altijd gehoord dat je beter op lagere snelheid kon fikken. Maar ja, dat was dan ook wel met een echte originele 4x fikbak! :stuck_out_tongue:
Misschien dat het met de nieuwere snellere fikkers anders zit…!?

Originally posted by Wannes
Met goede hardware moet je je geen zorgen maken over welke schrijfsnelheid voor audio cd’s. Ik heb altijd al on the fly copys gemaakt, in het begin (5+ jaar geleden) op 2x, vervolgens 4x, dan 8 en 12x. Inlezen met plextor40x-cdrom en schrijven met plexwriter; ik heb nog nooit iemand weten klagen over de kwaliteit.

psies…met goeie hardware mag schrijfsnelheid idd niets uitmaken

K maak sinds kort ook me audio cd’s gewoon “on-the-fly” op 20x!
K heb een Toshiba DVD speler en een Yamaha 20x SCSI CD-Writer