Audio cd met text

vbimport

hoi ik heb het volgende probleem
ik wil wat audio nummertjes op een cd branden
met text de text van de artist en de naam van het nummer
ik heb het geprobeerd met nero en met feurio!
maar het wil niet lukken elke keer als de cd gebrand is
stop ik hem er weer opnieuw in (de cd-rom speler)
en staat er weer van track 1 ,track 2, track 3, enz

inplaats van artist en naam van het nummer
:mad:

ik heb deze brander moet volgens mij wel lukken

plex 24/10/40A

wat doe ik nu verkeerd

zorg dat je de laatste nieuwe firmware hebt.

dit is idd vreemd… ik neem aan dat je de optie wel heb aangevinkt in Nero (feurio doet dit automatisch maar Nero niet) probeer eens via Feurio / copy source en dan kiezen voor tabje “CD-ROM” als het goed is, moet er wel cd-text te zien zijn.

Windows XP zal overigens geen cd-text weergeven in een venster…

Windows XP zal overigens geen cd-text weergeven in een venster…

ik heb windows ME

bij nero waar vink je dat aan dan

Even een kleine opmerking: je gebruikt toch wel software die ook CD-Text kan afspelen?? Het heeft namelijk weinig zin om CD-Text te branden en deze vervolgens af te spelen met een programma dat deze text niet weer kan geven :wink: Windows Media Speler 7 (ME) ondersteunt het volgens mij niet…

waar vindt ik dan een progie die dat wel ondersteunt

je zult het ook niet “zien” onder ME, ik bedoelde dus dat je het nooit in een window zal zien van MS. Alleen onder Feurio, Exact Audio Copy en Nero (vast wel meer cd lees en schrijf programma’s)

Onder Nero is nu CD-TEXT automatisch ingesteld. (nieuwe compilatie / Audio CD / Schrijf CD Text op cd aanvinken.

Je kunt (eenmaal beschreven) de cd inlezen via : Nero / Recorder /Medium info. Je zult dan de tracklist zien (in cd text)

Plextor heeft een cdtextplayer op de site staan bij de downloads

Met nero moet het lukken.
Ikzelf heb in mijn sony toren een cdspeler zitten die ook text kan lezen.
Als ik een zelf gebakken cd draai komt bij elk nummer de informatie in de display te staan die ik als text meegeef.

in Nero kun je ook kijken of er CD-TEXT op een disc staat, gewoon in je CD-TEXT supportende CD-ROM speler of brander doen en dan op het vakje met disc properties klikken, zie je alle titels + artiestnamen.