Audio bewerken?

vbimport

Hey, weet iemand hier een goed proggie om audio te bewerken zodat je bijvoorbeeld kraken aan het begin van de track eraf kan cutten???

Cool Edit Pro, of eventueel gewoon je Windows sound recorder

Gebruik Goldwave. daarmee kan je precies zien waar de tikken en kraken zitten

ik gebruik wavestudio
het enige nadeel is dat je een soundkaart moet hebben
van of kombatibel met het merk zound blaster

cool edit pro is inderdaad niet verkeerd.

moet je effe naar deze site gaan en dan een search doen naar cool eit pro bij een ftp search-ding…(russian ofzo). Dan kom je na lang zoeken vanzelf wel een link tegen die het doet:wink:

Op die site kan je ook ff de crack zoeken en zie daar; een volledig werkende versie van CoolEditPro…

life’s good…

C U Jeroen

yes yes y’all…Cool Edit PRO is da bomb…zorg er wel voor dat je ook ff de MP3 plugin (versie 1.1 is het meest recent) te pakken krijgt zodat je ook MP3’s kan loaden/saven…de PRO versie heeft dat nl. NIET standaard!

oh well…back 2 work

Ik lees niks over >Steinberg_Wavelab_303d ?
Zeker zo goed als cooledit

Originally posted by Nostrofu
[B]yes yes y’all…Cool Edit PRO is da bomb…zorg er wel voor dat je ook ff de MP3 plugin (versie 1.1 is het meest recent) te pakken krijgt zodat je ook MP3’s kan loaden/saven…de PRO versie heeft dat nl. NIET standaard!

oh well…back 2 work [/B]

Ik kan ook mp3’s openen en saven met Cool Edit Pro, gewoon via de “professional version” van de Fraunhofer codecs

ik heb alle programma die hier benoemd worden een keer geprobeerd en toch vinnik Wavelab het snelste. En het beste :stuck_out_tongue:

thnx ik zal is proberen of ik hem gedownload krijg :slight_smile:

Originally posted by Misha
Ik lees niks over >Steinberg_Wavelab_303d ?
Zeker zo goed als cooledit

Beter !!!

HET proffesionele editing programma vindt ik zelf.

Tenminste als je de goede plugins hebt.

Kijk, cooledit, soundforge, etc zijn goede programma’s maar als je het prof wil doen kom je gewoon bij Wavalab terecht.

Ik werk er nu al een paar jaar mee en heb daarvoor ook een aantal andere proggies geprobeerd waaronder bovenstaande.

Maar goed ieder heeft weer een andere voorkeur :slight_smile:

see ya

SoundForge & Wavelab schijnen wel ok te zijn idd :slight_smile:

En waar zijn deze te downen dan?

Originally posted by NitroX
En waar zijn deze te downen dan?

Zwengel je ftp maar aan, dan up ik wel die progs.

als je het moet branden raad ik je winoncd aan !
die heeft een functie decrackling en dat werkt verbazingwekkend goed…
heb zelf ook gemixed met platen en cd-tje gebrand
en die optie aangezet echt heel wierd dat al je platen krassen ineens verdwenen zijn…
maargoed ik weet niet of je t nummer wilt branden…

Als je Wavelab gebruiken gaat heb je geen apart brandprogramma nodig, je brand gewoon na het bewerken van de wav file rechtstreeks vanuit wavelab naar de cd.

werkt perfect. :slight_smile: