ATI Video Card

vbimport

Ik heb een probleem met de Radeon 9100 Pro 128MB. Zelf denk ik dat het aan de driver ligt, dus vroeg ik me af als iemand weet wat de beste catalyst driver hiervoor is…
Ik gebruik op het moment catalyst 4.3, maar als ik enkele minuten een spelletje speel, dan valt mijn computer uit. Enig idee?

Hi again guys,

Hopefully this is just a temporary move - I was unsure of what language it’s in, so didn’t know where to move it!

It’s hardware, so obviously not LR material…hopefully one of you guys can help out with the language. I’m assuming it’s Dutch, but as I say, not sure…:slight_smile:

I think it’s Dutch, but not 100% sure.

Is de cooler van je card nog wel goed? Het lijkt me geen software probleem maar eerder een oververhitting van hardware waardoor de pc zichzelf uitschakelt…

mzzl Dúnedain

Ik had dit probleem ook met mijn Radeon 9700. Niet in spelletjes, maar (lach niet…) in… Word! Welke versie dan ook.
Ik heb de ATi drivers vervangen door de Omega Radeon drivers (gratis te hengelen vanaf http://www.omegadrivers.net/) en de problemen waren opgelost.

Nu wil ik niet zeggen dat dit de oplossing voor je probleem gaat zijn, maar je zou het eens kunnen proberen. Zoals Dunedain reeds suggeert kan het wel eens verstandig zijn om te controleren of je PC niet oververhit raakt. Spelletjes leggen veelal een grote last op een PC; hierdoor wordt de PC warmer en wordt er meer van de componenten gevraagd. Balanceert je PC bij normaal gebruik op het randje, dan kan dit wel eens goed spreekwoordelijke druppel zijn.

Oké, bedankt voor de reply’s met informatie. Was er niet opgekomen dat het wellicht aan mijn cooler zou kunnen liggen, want ik had het probleem al sinds ik mijn videokaart pas gekocht had. Ik nam gewoon aan dat het wel goed zat.

Ik zal dus kijken als het ligt aan mijn videokaart, als dit niet het geval is, dan installeer ik ook wel zo’n Omega Radeon Driver. Je weet maar nooit, misschien lost het mijn probleem ook op.