[ATI Radeon] TV-Out Instellen

vbimport

Hallo, ik wou graag mijn PC aansluiten op mijn TV, om films te kunnen kijken. Ik heb een ATI Radeon 9200 video kaart, en heb de hulp van de website van ATI al geraadpleegd.

Ik heb in de ‘SCART-ingang’ van mijn TV een connectortje zitten, die uitloopt in 4 ingangen (een rode en een witte voor geluid, een gele voor Video en een zwarte voor S-Video).

Ik heb een geluidskabel aangesloten vanaf mijn PC naar de 2 geluidsingangen, dit was heel simpel, en kan ook niet verkeerd zijn. Maar aangezien ik nog geen beeld heb, komt het geluid later wel.

Er zat bij mijn PC (Videokaart) een gele tulpkabel. Deze heb ik nu aangesloten vanaf m’n PC (S-Video uitgang) naar m’n TV (Video ingang), dit leek mij al niet helemaal correct, maar anders kan ik hem niet connecten.

Mijn computer herkent mijn TV wel gewoon, want bij de instellingen (rmuisknop dekstop --> properties --> Settings --> Advanced --> Displays) staat mijn TV er gewoon bij. Zowel mijn monitor en mijn TV staan ‘aan’.

Zie hiervoor ook:
http://www.ati.com/support/faq/winxp/winxpconfigenabletvout.html

Moet ik nog een andere kabel kopen, eentje die bijvoorbeeld connect met de S-Video ingang bij m’n TV? Of die ik iets anders verkeerd?

Voorbaat dank,

Aemulatio

And nog een vraagje, ik loop nu constant met m’n TV te ‘searchen’ naar het nieuwe kanaal (dat van m’n PC komt). Moet dit ook, of override m’n PC gewoon het normale signaal, en zie ik dus meteen wanneer het werkt?

Thanks,

Aemulatio

Ik ben inmiddels een stapje verder, en dat betekent dat ik nu m’n PC-scherm op m’n TV kan zien (was simpelweg het video-kanaal, maar daar kwam ik alleen via een speciaal knopje op m’n afstandsbediening). Alleen nu is het scherm heel erg slecht, ik heb geen kleur, en het beeld is wazig.

Ga nu proberen of er iets van instellingen zijn om dit te verhelpen.

Ik heb hetzelfde aan de hand , maar dit is normaal.Dit komt omdat de TVbuis bestaat uit blokjes en de monitor van een pc uit puntjes.Dus de kleine lettertjes zullen altijd blijven. Wat je kan doen is

1. de resolutie veranderen.Hoe lager hoe groter het lettertype is.
    2.een ander lettertype kiezen of een groter lettertype.
    3.Ik heb een radeon 9000 en daar stond ergens een optie waardoor het beeld minder trilt , dit verbeterd het zicht ook veel.

Conclusie:Voor film te kijken is dit ideaal want je moet het maar eens proberen met een divx’je.Maar voor pc toepassingen is het niet ideaal.

Het probleem is opgelost, doet het prima nu. Moest even wat instellingen veranderen.