Ati Radeon 9100

Ik heb gister een nieuwe CLUB 3D ATI Radeon 9100 128mb gekocht. Heb hem vandaag geinstalleerd en hij doet heel vreemd:

Ten eerste: tijdens setup stopt hij met installeren met de WDM drivers met de melding “Kan RPC niet uitvoeren”. de rest van de drivers werkt wel gewoon.

Ten tweede: Als de computer een minuut ofzo aan staat dan gaan de letters heel raar door mekaar staan en kan je dus de teksten zoals “Start” en “afsluiten” niet meer lezen.

Ten derde: Als je in XP bij het welkomst scherm kom met de de namen dan lijkt de blauwe achtergrond te golven. Doet hij bij elke verversingsfrequentie. Is dat normaal?

Heeft iemand informatie over dit nogal vreemde probleem? Misschien een conflict (hoewel XP dit niet aangeeft) Systeem: Win XP Home SP1, Philips Brilliance 17a, CLUB 3D ATI Radeon 9100 128mb, Creative Soundblaster Live!, Alcatal Speedtouch 330, directX9

greetz theunbeatable

ik ben er inmiddels achter dat het ding gewoon defect is…

Krijg je nu een nieuwe???

neuh heb het waardeloze ding teruggebracht en heb nou een nieuwe GeForce4 die het fantastisch doet :smiley:

Theoretisch gezien zou ook je PSU te zwak geweest kunnen zijn voor zulk een setup…

Nu weet ik niet hoeveel energie de 9100 verbruikt, maar het kan zijn dat dit teveel voor je PSU is…

kan haast niet zat een 300 watt voeding in en als dat niet genoeg is… dan week t nie meer!

Originally posted by theunbeatable
kan haast niet zat een 300 watt voeding in en als dat niet genoeg is… dan week t nie meer!

Afhankelijk van de specs van je systeem kan 300W te weinig zijn.

Het is trouwens niet alleen het maximaal haalbare vermogen van je voeding wat de stabiliteit van je systeem bepaalt, ook de verdeling van het vermogen is belangrijk…!

300 wat is volgens mij meer dan genoeg, de helft van alle randapparatuur heeft een stekker, wat dan nog overblijft op de voeding zijn het modem, geluidskaart, en alle verdere standaard dingen zoals muis, harde schijf etc en de videokaart dan. Het is geen tweedehands voeding ofzo en bovendien zit hij er pas 3/4 jaar in. en trouwens hoe bedoel je dat de verdeling van het vermogen niet goed is? de Ati deed het wel maar tijdens 3dbenchmark kreeg je 2 lijnen te zien (leuk) en de letters waren helemaal door mekaar heen, en lijkt met geen probleem met de distributie van het vermogen aangezien die dan alleen zwart beeld zo geven of elke keer aan en uit gaan.

mzzls theunbeatable

[B]300 wat is volgens mij meer dan genoeg, de helft van alle randapparatuur heeft een stekker, wat dan nog overblijft op de voeding zijn het modem, geluidskaart, en alle verdere standaard dingen zoals muis, harde schijf etc en de videokaart dan. Het is geen tweedehands voeding ofzo en bovendien zit hij er pas 3/4 jaar in. en trouwens hoe bedoel je dat de verdeling van het vermogen niet goed is? de Ati deed het wel maar tijdens 3dbenchmark kreeg je 2 lijnen te zien (leuk) en de letters waren helemaal door mekaar heen, en lijkt met geen probleem met de distributie van het vermogen aangezien die dan alleen zwart beeld zo geven of elke keer aan en uit gaan.

mzzls theunbeatable [/B]

De leeftijd van de voeding zegt niets over de kwaliteit, stabiliteit of het vermogen van de voeding!

Normalerwijs zou ik inderdaad zeggen dat een goedkope 300W voeding voor zulk een setup al voldoende moet zijn, maarja af en toe kom je vreemde exemplaren tegen…

Wat ik met de verdeling bedoel? Je voeding kan 300W maximaal leveren. De vraag is, hoeveel kan hij per kanaal leveren. Zo heb je bijv 5V en 12V kanalen; stel er gaat maar 1A naar het 12V kanaal (dit is een waarde die je in de praktijk niet tegen zult komen, is maar even als voorbeeld bedoeld) en de rest naar het 5V kanaal dan zal dit een onstabiel systeem tot gevolg hebben…!

PS. Ik zeg niet dat de voeding de oorzaak was…het zou kunnen he… zou :wink:

ok snap wat je bedoelt maar de voeding zelf is geen lidl of aldi geval dus dat zal wel meevallen (wat het wel is moet je me ook niet vragen), maar heb m gekocht bij een computerwinkel van iemand die ik goed ken :smiley: en het lijkt me stug dat hij rotzooi verkoopt. 1 ding heb nu een geforce4 en doet het uitstekend geen gez**k over allerlei drivers e.d die het niet doen. Ik heb tot nu dan nog nooit problemen gehad met de 4 Nvidia kaarten die ik heb gehad dus dat zegt toch wat over de kwaliteit…

mzzls

[B]blablabla… 1 ding heb nu een geforce4 en doet het uitstekend geen gez**k over allerlei drivers e.d die het niet doen. Ik heb tot nu dan nog nooit problemen gehad met de 4 Nvidia kaarten die ik heb gehad dus dat zegt toch wat over de kwaliteit…

mzzls [/B]

Fout in driver nVidia kan kaart beschadigen!!!

Hmmz…kan toch iets verkeerd zijn. Volgens mij heeft nvidia een heeeeeel groot probleem
link :eek:

Originally posted by King Dingeling
[B]

Fout in driver nVidia kan kaart beschadigen!!!

Hmmz…kan toch iets verkeerd zijn. Volgens mij heeft nvidia een heeeeeel groot probleem
link :eek: [/B]

ieks… daar wordt een mens niet vrolijk van… toch maar eens iets meer aan koeling doen mensen van nVidia.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

ieks… daar wordt een mens niet vrolijk van… toch maar eens iets meer aan koeling doen mensen van nVidia. [/B]
Ach ja…dat noemen ze dus kwaliteit!!! :wink:

Wel eens gediscussieerd over de kwaliteit van ATI? ff een afweging maken…