Athlon,Thunderbird,Duron

vbimport

Tjeeeeesus, hebben jullie het gelezen: in de AMD fabriek in Dresden hebben ze al een Thunderbird @ 1,5 GHZ! F*ck a duck! Ik moet ook gaan upgraden, maar zit te twijfelen tussen een Athlon Classic of een Slot A Athlon (dus de thunderbird). Iemand een voorstel?

Heb wel al gehoord dat de thunderbirds multiplier locks zullen hebben, wat oc’en moeilijk maakt…

ik zou nog ff wachten tot de thunderbird
wa goedkoper staat
Ja zeg me daar iets van SHIT zeg 1.5Ghz
nie weinig he
we hebben eens een grote discussie gehad over Intel tegen Athlon
en ge ziet!!! het heeft geen zin om de aller laatste PC’s te vergelijken want die 2 bedrijven willen altijd beter doen als elkaar !

Geruchten over lancering 1,5-GHz AMD uit de lucht gegrepen

Nieuwsgroepen draaiden even dol

Een Duitse surfer met de alias ‘Innsbruck’ veroorzaakte gisteren in een aantal financiële nieuwsgroepen ophef door te beweren dat AMD z’n CPU-roadmap had aangepast en als eerstvolgende processor een 1,5-GHz versie van de ‘Thunderbird’ op de markt zou brengen. Momenteel is de snelste CPU van AMD een 1 GHz Athlon-eenheid. Ook het Duitse computerblad C’t kwam met een gelijkaardig bericht op de proppen, echter zonder officiële confirmatie van het nieuws te krijgen. Kern van het verhaal is de bewering dat AMD in zijn pas operationele faciliteit in Dresden in kwantiteit 1,5-GHz Thunderbirds zit te produceren.
Maar enkele uren later krabbelde de Duitser terug. “AMD heeft de originele roadmap niet aangepast. Dit betekent: onafhankelijk van de capaciteit van de geproduceerde processors zal AMD ze … allemaal als 1100-MHz CPU’s uitbrengen.”
Of anders gezegd, de eerste Thunderbirds, die ergens in de loop van de zomer zouden verschijnen, zullen - zoals voorzien - voor 1,1 GHz geklokt zijn, maar wel mogelijkerwijs hogere snelheden aankunnen. De 'officiële’1,5-GHz versies blijven op koers voor een lancering in januari, zoals een recent gelekte AMD-roadmap aangeeft.

Bron: ZDNet