Asus wireless lan

Ben opzoek naar gebruikers ervaringen, iemand al draadloos netwerk thuis of op het werk?

En hoe zit het met de veiligheid!

Ik heb hier een asus wlan hangen.

de beveiliging hangt aan je zelf, je kan geen beveiliging in stellen zo belangrijk is het niet mensen kunnen hoogstens op jouw isp internetten moeten ze het wel weten.

nou kwam ik er achter dat er 2 andere wlan kaarten zich aan melden bij mij acces point.

nou heb ik een 128bit wep encryptie er aan gehangen en een mac adress controlle.

en nergens meer last van.

dus de beveiliging is uit stekend maar niet standaard je moet het wel ff instellen.

greetz sphereman

En hoe zit het met de snelheid! Hoor van veel gebruikers dat de max snelheid van 11 Mbps niet behaald kan worden, en dat je eerder aan snelheden van tussen 3 en 6 Mbps moet denken.

hmm dat legt er geheel aan legt er aan hoe ver je bij je acces point vandaan zit en hoeveel obstakels de acces point heb.

met mijn asus acces point haal ik altijd 11mbs.

maar heb ook andere merken gezien en die halen het niet dan heb ik het over een dynalink.

greetz sphereman

Originally posted by sphere man
[B]hmm dat legt er geheel aan legt er aan hoe ver je bij je acces point vandaan zit en hoeveel obstakels de acces point heb.

met mijn asus acces point haal ik altijd 11mbs.

maar heb ook andere merken gezien en die halen het niet dan heb ik het over een dynalink.

greetz sphereman [/B]

Nou, ik heb het hele draadloze gebeuren mogen testen, maar vond het zwaar teleurstellend. Zelfs met een laptop bijna op het acces point (minder dan 2 mtr van de bron) haalde ik de beloofde snelheid niet. Nu is dat voor m’n internet verbinding niet zón probleem maar voor de rest natuurlijk wel, 11 Mbit is al traag.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet een asus setje heb geprobeerd maar van een ander en tevens goedkoper merk (sitecom), misschien dat het hem daarin zit.

Ik wacht voorlopig nog even.

Heeeee, niet die sitecom dingen afkraken. Die heb ik ook namelijk en bij mij werkt ut prima eigenlijk door het hele huis 11mbit connectie.

Kzit ook nog wel eens op IRC contact me daar eens.

Wat wel helpt misschien is een ander chan op je accespoint kiezen en op je wlan kaarten ook dan. Dat verschilt enorm heb ik gemerkt en ff de allerlaatste drivers installen en je accespoint ff naar de laatste bios flashen :slight_smile: