ASUS P4C800 Deluxe

vbimport

Heeft er iemand ervaring met deze mama-plank

is voor consumenten nog niet beschikbaar, dus denk dat er weinig mensen er al 1 hebben.

Hmmm www.tones.be biedt hem nochtans aan hoor; 266 euro voor die meuk.

in stock voor dealers
onbekende levertijd voor consumenten :smiley:

Benchmarks waren positief over het bordje… de 800Mhz FSB kan tot een 15% winst opleveren.

positief dus als ik hem kopen kan dan ga ik er maar voor

is het niet een na deel dat er een geluids kaart on board zit

Waarom? On-board geluidskaarten zijn tegenwoordig helemaal niet slecht volgens mij. Ik heb zelf een “AC97 Realtek ALC650 6-channel” chip op m’n moederbord en daar komt prima geluid uit.

Simply, ik zelf ben van plan een nwe pc aan te schaffen die bestaat uit een P4 cpu met 800mhz FSB dus ik zoek een zelfde moederbord. De Asus is vast en zeker geen slecht bord, ik heb zelf nu ook 2 pc’s met Asus mobo’s erin en eigenlijk nooit problemen daarmee, maar ik wacht nog even tot meerdere fabrikanten met de Canterwood chipset komen (FSB800) zodat dat de prijs wat zal drukken en ik een beetje vergelijkingsmatriaal heb. Ik houd zelf merken als GigaByte (GA-8KNXP non-ultra) in de gaten en ook MSI & Epox.
Bovendien komt Intel over een paar weken met de 3,2Ghz P4 op de markt wat de 3,0Ghz & lagere modellen waarschijnlijk wat goedkoper zullen doen worden. :wink:

MSI die heb ik er nu in heb alleen maar elende met die plank:(

@Simply:

1. Onboard audio kan een redelijk, tot goede geluidskwaliteit produceren. De Soundstorm van NVidia’s NForce2 is momenteel één van de beste (wellicht wel de beste) oplossingen voor onboard sound. De rest doet het ook niet gek, maar in vergelijking met een redelijke consumentenkaart, zoals de Creative Labs Soundblaster Audigy 1 Player blijven deze onboard kaarten qua geluidskwaliteit, latentietijden en functionaliteiten redelijk achter.
    Afhankelijk van de kwaliteit van je randapparatuur (versterker(s), speakers etc), het doel van dit systeem, alsmede de fijngevoeligheid van je eigen oren, is onboard geluid wel of geen optie.
    Aangezien tegenwoordig bijna ieder systeem met onboard sound komt, heb je altijd de mogelijkheid deze te testen, en bij ongenoegen alsnog een losse geluidskaarte te kopen.

2. Problemen met MSI? Dat kan, net zoals bij alle andere merken! Aangezien MSI één van de grootste moederbordfabrikanten ter wereld is, in de zakelijke wereld bekend staan als doorgaans stabiele en snelle moederborden en ook reviewers doorgaans zeer positief zijn, verwacht ik dat jij of een defect exemplaar hebt, of een randapparaat dit probleem verzoorzaakt…

Originally posted by Dee-ehn
Benchmarks waren positief over het bordje… de 800Mhz FSB kan tot een 15% winst opleveren.

dat was alleen bij de geheugen benchmaks
op de andere punten was het verschil maar 5 tot 8 procent.

onboard audio is wel steeds beter aan het worden maar vind dat het nog niet kan tippen aan de betere geluidskaart.
creative zijn wel leuke kaarten maar heeft als nadeel (voor mij dan) dat ze 9 van de 10 keer niet werken in een dual CPU set-up.
ga nu proberen of een creative het wel wil doen met een 7505 chipset en anders wordt het toch een terratec voor mij.