ASUS K7V vraagje over BIOS

vbimport

Ik heb dus dat mobo, maar mijn RAM werkt volgens mij niet op 133MHz… Ik zie dit staan: maar ik snap het niet:

Ik was gewend aan een multiplier, maar die zie ik niet… is dat soms die DRAM to CPU Frequency Ratio?

Ik heb al eens de CPU Frequency op 133 gezet maar dat werd een crash.

Please help, want ik heb wel voor die 133MHz betaald

Kom op, er zijn vast wel mensen met dit moederbord toch?

Klopt, jou geheugen draait maar op 100mhz ipv 133. Maar je wist vast ook wel dat 133Mhz geheugen alleen op een P3 CPU nut heeft omdat ie ook op 133Mhz draait en op een AMD Athlon zal (als ie het zou doen) het geen ene reet uitmaken omdat de CPU zelf op 200Mhz draait.

Ik hoop je hiermee voldoende info verrijkt te hebben.

Grtz ,Spooky20

verander de DRAM to CPU Frequency naar 4:3 en laat de CPU frequency op 100. Je geheugen loopt dan op 133 terwijl je CPU op 100 loopt.

Right on brothers ! Ik heb een Aopen bord en daar staat dezelfde instelling, maar dan met wat uitleg. De snelheid van het geheugen loopt niet syncroon met de fsb, dus de Athlon trekt wel degelijk profijt van geheugen op 133. In dit geval wordt de pci clock gebruikt, en die loopt zoals bekend op 33 mhz. Met een factor 4 kom je dus inderdaad aardig in de buurt.

Kijk dat is nu een goede uitleg. Dit is mijn eerste AMD en heb er dus geen ervaring mee. Bedankt voor de goede uitleg!

Gr33ts

Misschien wel een domme vraag Gamefreak_cd_copy, maar hoe maak jij een hardcopy van je bios ? (of heb je een foto gemaakt van het scherm)

Dat is geen domme vraag, bulldog.

Ik heb namelijk eerst op de website van ASUS gekeken voor info (eerst zelf kijken hè) en daar vond ik wel een handleiding waar dit plaatje bij stond, wat ik dus ook had…

Van die handleiding heb ik gewoon een printscreen gedaan en de jpg op een geocities account gezet.

Zo heb ik het dus gedaan