Asus A7V8x-x boot disk failure

Voor mijn zusje ben ik een nieuwe computer in elkaar aan het knutselen. Het knutselgedeelte is af, nou het windowsgedeelte nog.
Ik start de computer op met de windowsxp bootable disc in de lade, maar dan krijg ik de error “Disk Boot Failure, insert System Disk and press Enter”.
De systemdisc, Windows XP bootable disc, ligt in de Aopen dvd drive maar die opent zichzelf automatisch. Als je hem weer dicht doet, gaat ie na een tijdje vanzelf weer open.
In Bios is de DVD drive en HDdrive herkend.
Floppydrive zit er niet in. Leek onnodig.
Het BIOS heeft het Ram ook herkend en de processor.
Verder branden de lampjes die moeten branden en is er geen brand lucht te ruiken.

Mobo: Asus A7v8x-x (herkend in bios)
Processor: AMD Xp 1700+ (herkend in bios)
Ram: 1x 512, 1x 256. Bios herkend 768 mb.
Harddisk: Maxtor 6L200P0 (volgens bios, is idd Maxtor 200gb)
DVD: Aopen Duw1608/ARR (volgens bios, is idd een Aopen)
Videokaart: Radeon 7000

In de tussentijd zoek ik andere forums af of zoiets herkend is.
De boot volgorde is eerst de hdd dan de cdrom (die beide herkend worden door bios). Het vreemde is dat de dvd lade open blijft staan en het mobo niet van die disc wil booten.
Ik weet zeker dat de cdrom bootable is, aangezien ik er gister zelf nog van heb geboot.

Primary Master (hdd) en Primary Slave (dvdrom) zijn ook goed ingesteld.

Misschien rare opmerking. Haal de Aopen er eens uit en installeer er eens een andere cd dan wel dvd speler in. Niet van Aopen. IK heb ook al een paar keer een Aopen drive gehad en sommige biossen hebben er moeite mee op de een of andere manier. (ik weet niet welke manier helaas)

mzzl Dúnedain

Ik heb je suggestie opgevolgd en idd. Ik had nog een oude HP brander en die houd zijn lade wel binnen. Fijn windows geinstalleerd en alles goed.
Nou weer die Aopen in de kast gezet om Office te installeren. Maar hij blijft open staan.
Het ligt dus echt aan die Aopen drive.
Je zegt dat Bios er moeite mee heeft. Moet ik dan dus de Bios updaten of kan je beter de Firmware van Aopen updaten?

Ik ben eerlijk tegen je als ik zeg dat ik dat niet zou weten. Ik heb het probleem zelf ook al twee keer gehad. Zij het wel dat die Aopen ook niet nieuw was. Ook heb ik wel eens een Aopen mobo-tje gehad dat bepaalde dingen niet pikte. Ook daar ben ik nooit achter gekomen waar het aan zou kunnen liggen. Maar ik ben er van overtuigd dat er hier wel een paar mensen rondlopen die dat wel weten. Mijn beste optie lijkt me idd dat er een driver ergens niet goed wordt opgepakt dan wel geinstalleerd. Misschien dat een bios update helpt maar daar durf ik geen geld op te zetten. Of misschien behoeft de Aopen een extra driver om te werken…

mzzl Dúnedain

Totibbs, je zegt dat je een 1608 Aopen hebt. technology_motors had hetzelfde probleem. Gelukkig is hij praktisch ingesteld en zoekt het probleem eerder in de hardware dan de software.
Heb jij toevallig het frontje veranderd? Ja he? :stuck_out_tongue:
Succes.

I have solved the mystery of the disk tray that refuses to stay closed.
this problem usually shows itself with users who have replaced their face plate.
the problem is when you replace the faceplate the disk tray looks like it is closing all the way but… in reality it is closing ALMOST all the way. to solve the problem you need to reattach the faceplate and tray cover carefully making sure that it is on tightly and that the side notches are slid all the way in. you can verify that this is the problem by removing the disk tray front and hitting the eject/close button. if the disk tray stay in the you know that this is what the problem is if not you probably have a defective drive. if you have any questions you can email me at technology_motors@hotmail…com just remove the two extra dots and you can email there…

De Aopens die ik heb gehad waren respectievelijk ongeveer 3/4 en 1 1/2 jaar oud en hadden allebei gewoon hun eigen frontje nog. Nix aan gedaan, gewoon erin gezet. En het Mobo-tje van Aopen was wel jaartje of 4 oud. Ik heb ook wel oudere mobo’s gehad die perfect werkten. evenals cdrom spelers en dvd spelers. Dus voor mij nevernooitnie meer Aopen. Maar dat is een persoonlijke mening.

mzzl Dúnedain