Aspi manager?!?

vbimport

Met Win2K:

Als ik een programma als Cdrwin opstart, dan krijg ik de melding:
“Error: Unable to initialize the ASPI manager, ASPI manager was not found on this system”
Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen?! (Waar kan ik die ASPI manager vandaan halen?)

ThanX!

Het ziet er uit dat je een SCSI brander hebt anders vraagt i niet naar de Aspi Driver.
Als je een adaptec SCSI hebt ga dan even naar: http://www.adaptec.com/support/files/upgrades.html Hier kun je een aspi check programma downloaden.

Als je geen fouten ziet dan kun je op: http://www.adaptec.com/support/overview/windows98.html
Een patch downloaden voor de Aspi

Ikzelf gebruik versie 4.60(1020) van de aspi en de 2940U2W van Adaptec en bij mij werkt CDRwin

CDRWIN vanaf 3.8 of zo heeft ingebouwde ASPI drivers voor NT/2K. Deze kan je selecteren bij de opties. Werkt het dan nog niet goed dan moet je inderdaad die 4.60 drivers downloaden.

enne Blabla…whatever: ASPI layer kan ook bij IDE gebruikt worden hoor…maar dat wist jij natuurlijk als SCSI “expert”

Ik heb geen scsi brander, maar ik denk dat ik met jullie info wel wat verder kan komen! 'k ga gelijk checken!

ThanX!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Adaptec ASPI:
[b]NO qualified Adaptec products have been detected on your system.

This upgrade requires that either an Adaptec host adaptor or an Adaptec version of the ASPI layer be installed on your system. If your updating a version of ASPI delivered with a non Adaptec application, than you should download and run that program’s update utility instead.[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Dat zegt die Adaptec check dus!

Snap er weinig van maar ik ben dan ook net wakker!

Iemand?!

oplossing ?
Alles formateren en opnieuw instaleren
Kost wat tijd, maar dan doet ie het wel weer

Wat een onzin crowley…dat er geen software van adaptec gedeteerd wordt dat kan…die aspi laag is op die manier dus beveiligd.
Het mooi is dat de aspi laag van adaptec ook gewoon te krijgen is zonder die controle of je wel software of bepaalde hardware hebt.
Als je die gebruikt en een update bij adaptec doet zou het moeten werken…je moet het zeker proberen voordat je format c doet…of is deze reply al te laat?

Check je mail.

[This message has been edited by x-ceed (edited 27 June 2000).]

ThanX X-ceed!

Het werkt nu ok!

zeg x-ceed, ik zit met een gelijkaardig probleem, kun je me die win2k aspi drivers zonder adaptec check ook eens doorsturen? of een url posten waar ik ze kan vinden…

Ik heb ze al naar je opgestuurt hoor Mr. Lova! regreds go 2 X-ceed

Incl. update naar 4.60!

LaterS!

is die speciaal voor win2k???
als dat zo is zou ik hem ook graag hebben want nu hangt hij met het branden van cd’s!!
alvast bedankt enzow…

Zijn onderweg…

Bedankt jongens,

Ze werken perfekt!!!