Arrangement achter gesloten deuren

Sinds vorig jaar een leuke trend.

De vooraf-bestellen-toegangskaart om , achter gesloten deuren , een kerst/nieuwjaarsdrankje te kunnen hebben in je favoriete kroeg. En anders kom je er niet in.

Nu de drankprijzen ook nog eens gaan stijgen , ben ik benieuwd hoe het dit jaar geregeld gaat worden.

Uw mening ?

bij de meeste uitgaansgelegenheden hier (Utrecht) kun je vaak ook ter plaatse nog aan de deur kaarten kopen, zo was het in ieder geval met de laatste jaarwisseling. maar ja, kroegentocht wordt het sowieso niet, want als je bij één tent zo’n kaart koopt is je geld gelijk op (vorig jaar 50 gulden betaald voor een kaart, dan blijf je wel de hele avond op dezelfde plek, al is het maar om die 50 gulden eruit te drinken :D)
het zou me niks verbazen als de prijzen gestegen zijn van 50 gulden naar bijvoorbeeld 35 teuro’s…

Lijkt een beetje op dezelfde regelingen tijdens carnaval in een hoop kroegen in Den Bosch. (Niet dat ik die vier btw).

Maar iig weet de kroeg hoeveel mensen er komen vantevoren en dus hoeveel personeel er nodig is.
Mensen kunnen niet mutsen de ze weer eens worden gediscrimineerd. Geen kaartje => houdoe.

Tja dit is al enige jaren zo… vaak is de prijs van de consumpties niet hoger, maar de entree vervijfvoudigd.

Ik heb het dit jaar redelijk goed bekeken. Ik ga ook naar een feest achter gesloten deuren. Normalerwijs is daar de entree €4 en de consumpties €1,50. Nu is dat echeter een entree van €15 en de consumpties €0,00. Ja dat lees je goed. Onbeperkt zoveel drinken van wat je wilt :). Dan mag die hogere prijs van mij wel!

Een paar jaar geleden heb ik me er echter behoorlijk aan geiiriteerd. We hadden tot ongeveer half 1 thuis gevierd (eerst gourmetten, daarna ff risken en om 12 uur vuurwerk afsteken) en daarna wilden we een kroeg induiken. Helaas kwamen we toen bijna nergens binnen! Uiteindelijk in een kroeg beland waar ze wel goeie muziek draaien en we ook nog wat bekenden tegenkwamen… beetje een tegenvaller maarja, ook weer niet bere ongezellig…

Ik hou er niet van om van tevoren een kaart te moeten kopen. Je gaat dan niet zo makkelijk ergens anders heen.
Ik drink geen alcohol dus gratis drank is voor mij niet interessant. (Of vinden jullie het lekker om 2 tot 3 liter spa, jus of cola naar binnen te werken. Met bier had ik daar nooit zo’n probleem mee, dat dronk een stuk lekkerder weg. :slight_smile: )
Blijft het feit dus dat ik een kroegentocht vaak veel gezelliger vind, in elke kroeg ontmoet je weer andere mensen. :smiley:

t is toch veel gezelliger om met een hele groep gewoon bij iemand thuis oudjaar te vieren, je hebt ten 1e geen entree en de drank word gewoon door iedereen betaald dus veel goedkoper dan in de kroeg bovendien kun je dan ook nog vuurwerk afsteken. En Als je naar de kroeg gaat moet je ook nog iemand zien te vinden die BOB wil zijn terwijl je bij iemand thuis gewoon met zn allen blijft pitten.

Originally posted by xian
`t is toch veel gezelliger om met een hele groep gewoon bij iemand thuis oudjaar te vieren

eerst thuis, en dan tegen een uur of één naar de kroeg toe om door te gaan tot de vroege ochtend; althans, dat is mijn idee (en zo heb ik het de afgelopen jaren gedaan). zeker nu Youp van 't Hek weer een oudejaarsconference gaat doen wil ik voor 12 uur bij een TV in de buurt zijn :slight_smile: