Arita Premium Line 16X 80 min vertonen vlekken NA het branden en slecht te lezen

Deze email heb ik net naar arita gestuurd

Geachte dames en heren van Arita ,

Op de HCC Dagen heb ik een spindle gekocht met 100 Arita PremiumLine 80 Minuten 16 speed cd’s voor het bedrag van 99 gulden.

Ik heb nu al diverse cd’s gebrand op mijn Traxdata CDR4120 PRO SCSI en Philips CDRW200 IDE. (Wilt u van beide branders technische specs dan raad ik u aan hun websites te bekijken) Als men de cd’s bekijkt voor het brand proces (de groenachtige laag) , dan is deze redelijk egaal.). Bekijkt men de cd’s na het brand proces dan heeft deze groenachtige laag wat vlekken erbij gekregen. Vreemd genoeg bevinden deze vlekken zich in een circelvormige baan , precies op de grens van de 8cm.

Ik heb hier op bekeken in hoeverre de cd’s te lezen waren die ik net had gemaakt , bizar slecht , maar wel te lezen… Ontzettend veel leesfouten. Deze cd’s zijn overigens gelezen in een DVD speler , Audio CD Speler , Losse MP3 Speler , IDE DVD speler , slot in IDE CD speler , autoradio cd speler en natuurlijk beide writers. Overal hoorde je wel “tikjes” of was de cd speler ontelbaar veel pogingen aan het doen om de cd te lezen.

Hierop heb ik actie ondernomen en de Traxdata CDR4120 PRO SCSI schoongemaakt , de lade schoongemaakt en nog diverse cd’s gebrand. Ook deze vertonen weer hetzelfde euvels , namenlijk vlekken en leesproblemen. Vreemd genoeg lijken die vlekken veroorzaakt te worden doordat er een laag op de cd loslaat.

De cd’s worden overigens op een donkere plek bewaard in een doos.

Mijn vragen zijn nu :

Hoe komt dit ?
Moet ik mijn vertrouwen in Arita opzeggen ?
Wordt dit gecompenseerd ?

Om even uw website te quoten :
Arita Premium Line opslagmedia zijn betrouwbaar en betaalbaar. Of u nu audio of data cd’s maakt, of u een 1-speed of 12-speed cd-writer heeft, of u een cd-writer of rewriter heeft, met Arita haalt u goede en betrouwbare cd’s in huis die op alle gangbare snelheden en apparatuur te gebruiken zijn.
Eindelijk de perfecte cd-r voor iedere brander!

Ik hoop dat u uw aanames waarmaakt.

===

Nog meer mensen problemen met Arita spindels ?
Ik dacht dat ze altijd zo goed waren ?

Ben benieuwd naar de uitslag! :slight_smile:

Maar eh, ik weet wel dat ik vroeger ook veel problemen had met Arita’s, maar dat die nwe range van hun wel ok waren! Bij mij dan!
Het zijn toch niet blanke cd’s ofwel?!

gebruikte vroeger altijd die 80 minuten van arita nooit geen enkel probleem mee gehad… en die doen overigens allemaal nog steeds prima …

ben wel benieuwd wat arita te vertellen heeft

Hoe zit het met andere cdr’s? dit had je naar mijn mening ook in de brief moeten zetten.
Ik wou op HCC ook spindel Arita kopen misschien goed dat ik het niet gedaan heb…
Ennuh ik ben wel benieuwd naar ‘uitslag’

greetz

Volgens mij zijn er een aantal verschillende typen van Arita. Ik heb zelf ook de Arita Premium Line tot 16x met een dik, grijs label met zilveren letters die perfect zijn… Ze komen van een spindel van 50. Maar ik heb ze ook gezien met een andere bovenlaag. Een soort zilverachtige laag en ze zien er ook een stuk goedkoper uit en werken hier inderdaad ook minder. Ze hebben beiden dezelfde opdruk.

Beide heten Silver Premium maar de tweede versie is beduidend minder van kwaliteit. Maar dus wel goedkoper… De CD-R’s met de grijze label kosten mij ruim 1.15 per stuk.

Tevens is er ook nog een Silver Diamond lijn van Arita waar ik ook niet kapot van ben. Eigenlijk alleen de eerste die ik noemde met het dikke grijze label werken erg goed. De rest is prut.

Originally posted by Mess
[B]Hoe zit het met andere cdr’s? dit had je naar mijn mening ook in de brief moeten zetten.
Ik wou op HCC ook spindel Arita kopen misschien goed dat ik het niet gedaan heb…
Ennuh ik ben wel benieuwd naar ‘uitslag’

greetz [/B]

Ik had het moeten hebben over aldi cd-r’s ? :slight_smile:

Hmm ik heb zelf een tijdje terug Arita CDR’s met een wit label erop (onderkant was groen) gehad, die waren wel ok…

Daarnaast heb ik vroeger (2 a 3 jaar terug) ook wel eens Arita gebruikt, die waren bar en bar slecht…

hmmmz… ik heb thuis ook nog 2 van die spindels staan (ook van de HCC dagen). Alleen nog niet gebruikt, ik zal vanmiddag eens ff kijken of mn plextor ook die vage brandplekken op de CD’s kan maken.

mazzl

Op de ouwe philips cd recorder lijkt het nu goed te gaan.

Net of de laser van de Traxdata ietsje feller is dan andere…

Ik zal eens proberen of ik een cd-tje kan inscannen , maar ik denk niet dat de scanner laat zien dat er vlekken op zitten.

Beste ,

Ik durf je niet te vertellen waar dit door komt. Het enige wat ik kan is je vragen
enkele nog ongebrande CDs en een gebrande naar ons toe te sturen. Voor dit aantal
krijg je van ons dan zowiezo nieuwe en mochten wij tegen het zelfde euvel aanlopen
dan beloof ik je hierbij dat je een hele nieuwe spindle van 100 stuks krijgt.

mvg
Arita BV
Sportlaan 275
3364 DK Sliedrecht

Wijnand Kabbedijk.

===

Hmm ,da’s wel service !

Gaan we doen en ik houd jullie op de hoogte !

Daar heb je wat aan! Goed zo Arita.

Ik heb gisteravond ook ff wat CD’s geprobeerd van de spindels die ik had staan van Arita… en (gelukkig) niks aan het handje…
dus je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad met die spindel, maar ze (arita) vervangen ze !!!

mazzl

Ondertussen heb ik zelf natuurlijk ook niet stilgezeten.

Ik heb een paar cd’s eens hardhandig schoongemaakt en het blijkt dat er een of andere olie achtige laag op zit die na grondig boenen verdwijnt.

Dus totdat ik kans zie die cd’s naar arita te sturen (als ik thuiskom is het postkantoor allang dicht) behelp ik me maar door iedere cd grondig schoon te maken.

Pijn aan m’n vingers !

Elke cd gepoetst … (dat doe ik dus nooit meer) …

gaat nu stukken beter