Aopen CDR1232A problemen

vbimport

Heej mensen,

Ik heb net een Aopen CDR-1232A gekocht, maar heb hier (onder Win98) wat problemen mee. Hij geeft erg vaak een buffer-underrun (die door de Justlink niet voor een rotte CD zorgt, maar toch…) terwijl ik toch niet het idee heb dat mijn harddisk zo traag is en ik geen gekke dingen op de achtergrond draai.
Ik heb de laatste ASPI drivers geinstalleerd en draai Nero 5.0.4.8. Helpt het iets om te upgraden naar 5.5.3.0?
Verder herkent CDRwin mijn recorder niet als recorder en kan ik dat programma dus ook niet gebruiken.
Ik heb gezien dat er nieuwe firmware voor de Aopen is (ik heb nu versie 1.00 en 1.01 en 1.11 zijn beschikbaar).

Iemand met soortgelijke problemen en misschien tips/oplossingen? Zou erg fijn zijn.

Greetz,

AvaLaunch
Terug van weggeweest

Heb je bij de eigenschappen van je CDRW drive DMA modus ingeschakeld?

Ja die heb ik aanstaan, maar ik zie net dat DMA bij mn hardeschijf uitstaat. Dit heb ik nu aangezet en ik heb nero 5.5.3.0 maar even geinstalleerd en nu lijkt het prima te werken (geen underruns meer bij simulatie).
Zou dit het probleem geweest zijn? Ik hoop het.
CDRwin doet het nog steeds niet, maar ja, ik kan die BIN/CUE dingen ook via Nero branden dus ja…

Dat kan heel goed de oorzaak zijn geweest. Als je DMA niet aanstaat werkt je hdd in PIO mode 4, hetgeen een maximale datatransfer van (ik geloof) 1,2 mb/sec… op 12x fikken is echter 1800kb/sec…