Aopen behuizing ,past nforce mobo?

ff snel een vraagje voor de kenners, een vriend van mij wil deze behuizing morgen kopen (kan die ie goedkoop krijgen ofzo)

link

Aopen QF-50-A

de afmetingen zijn dus • Afmetingen: 194 x 426 x 440 (W x H x D
volgens de site is de Main Board Size :
Micro ATX/ATX

dus geen ‘‘full at’’ ik weet niet precies wat nou wat is , maar hij wil er volgende maand een nforce boardje inkopen gaat dat passen?
is zo lullig als het daailijk niet past:iagree: .
alvast bedankt

MicroATX borden zijn kleiner dan gewone ATX moederborden. Er zijn vast moederborden met NF2 chipset die in de micro ATX formfactor te verkocht worden. Deze moederborden hebben echter wel minder mogelijkheden (beperkte plaats, dus minder PCI slots e.d.).

Hier vind je heel wat informatie!

ja maar er kan dus niet alleen micro atx in maar ook gewoon atx,
maar dan is er ook nog full atx ofzo. die big towers hebben dat er ook nog bij staan op de aopen site.

ik dacht altijd dat er maar 2 groottes waren vandaar dat ik het hier vroeg. het is een midi tower ik dacht altijd dat die micro boardjes speciaal voor die tsjah micro behuizingen waren.

maarja ik ga die link morgen wel ff doorspitten.

Sorry, verkeerd begrepen :slight_smile:

Full ATX borden zijn borden die doorgaans de volledige groote gebruiken (dit is te zien aan het aantal rijen met schroefgaten; de “standaard ATX boards” hebben er twee, full ATX heeft er 3). De meeste borden zijn geen full ATX, maar ze zitten er zeker tussen (bijv Asus A7V600).