Anti kopieer instanties

Wie weet overigens welke anti kopieer instanties we hebben en wat ze eigenlijk allemaal doen

Buma / Stemra : auteursrechten op audiodragers
Brein : ??
NVPI : videobanden en zo ?

wat nog meer en wat doen ze eigenlijk allemaal ?

BSA: Software

BSA

Bedoel je puur Nederlandse instanties of ook internationale?

Bedoel je dan nog erkende instanties of ook kleine zelfstandigen die zelfstandig op zoek gaan, en ook advocatenkantoren die namens bepaalde bedrijven optreden?

Originally posted by Crazy Bob
BSA: Software

mja … is meer een alliantie …

Originally posted by Da_Taxman
[B]BSA

Bedoel je puur Nederlandse instanties of ook internationale?

Bedoel je dan nog erkende instanties of ook kleine zelfstandigen die zelfstandig op zoek gaan, en ook advocatenkantoren die namens bepaalde bedrijven optreden? [/B]

verenigingen en instanties die zonder aanklacht op zoek gaan en dit soort anti-acties promoten …

wat is nu het verschil bijvoorbeeld tussen Buma/Stemra en stichting Brein ?

Buma zegt dat ze geld afdragen aan de auteurs; dit wordt niet echt vermeld in hun jaarverslagen om wat voor bedragen het gaat , welke instanties er nog meer mee gemoeid zijn en hoe dit in zijn werk gaat…

ik wil daar wel eens meer van weten

Het verschil zit em volgens mij in de artiesten die zich erbij aansluiten…

Originally posted by Da_Taxman
Het verschil zit em volgens mij in de artiesten die zich erbij aansluiten…

Da’s alles ? En hoe houdt de goudeerlijke cirmineel bij welke regelgevingen er per instantie zijn ; Mogen ze die zelf bedenken of is dat gewoon nederlandse wetgeving ?

Buma/Stemra gaan over het afstaan van auteursrechten, Brein is de stichting ter voorkoming van piraterij (of zoiets)

zie de respectievelijke websites voor meer info: www.bumastemra.nl en www.anti-piracy.nl

Alle hierboven genoemde instanties hebben geen opsporingsbevoegdheid. Als zij constateren dat er sprake is van illegale activiteiten dan is het enige dat zij kunnen doen ofwel een civiele procedure opstarten ofwel het bewijs overdragen aan het Openbaar Ministerie in de hoop dat zij een strafrechtelijke procedure opstarten.

Een civiele procedure is een kostbare aangelegenheid, maar de kans van slagen is over het algemeen groter dan een strafrechtelijkeprocedure. Strafrechtelijk mag er geen sprake zijn van twijfel, terwijl voor civiele procedures sprake mag zijn van twijfel, zolang de bewijzen maar overtuigend genoeg zijn (dit laatste aspect ben ik niet zo zeker van, omdat ik mij nooit bezig gehouden heb met strafrecht)

en WAT ze doen, en MOGEN doen :slight_smile: ?