Animated Gif

vbimport

Yo Gozers, weet iemand hoe je een animated gif kan maken?
Als je er een progie voor nodig hebt, vertel dan hoe het heet.

thx!

Gif Contruction Set van Mindworks
Macromedia Fireworks kan het geloof ik ook
net als Adobe Imageready

Ulead Cool3D kan ook
Ulead Applet Animation Pro
Macromedia Headlines
Ulead Gif animator

Ik zou zeggen, begin daar eens mee :wink:

IK heb de rare behoefte om, wanneer ik uit meerdere dingen kan kiezen, vaak de onderste te nemen. Zeker als het niet uitmaakt welke ik neem.
Daarom heb ik

Ulead Gif animator

gekozen. Werkt tot nu toe goed. Heb mijn 1e animated gifje al af :slight_smile:

Ik heb um nu als achtergrondje. Wordt je knettergek van :frowning: dus dat zet i knu ook weer uit :smiley:

De onderste is volgens mij ook de beste :wink:

Je hebt ook nog iets van Razor van Ulead…was geloof ik een soort expansion pack…maar het is al erg lang geleden dat ik me daar mee bezig gehouden heb…animated gifs

ah, hier kan ik mooi op inspelen!

je komt op site’s geregeld Animated Gif bestandjes tegen, maar het is me nog nooit gelukt om dat bestandje op te slaan!

ik kan het wel opslaan, maar dan is het 1 plaatje, en niet meer een animatie.

wie weet hoe ik dat kan oplossen?

Het is dan nog steeds wel een animatie, alleen niet eentje die je in bijvoorbeeld photoshop kunt openen, dan is het inderdaad 1 afbeelding.

Je meot die afbeelding dan maar eens openen in MSIE of Netscape, dan zul je zien dat het wel een animated GIF is…

Als je zo’n bestandje (animated gif) opent in een van de hierboven genoemde programma’s dan zou je het moeten kunnen bewerken.

ik zal het eens proberen! bedankt! :slight_smile:

Ja, hij doet het! bedankt Tax!

(stom van me eigenlijk, dat ik dat nooit heb geprobeert!)

Animagic GIF heet mijn favoriete progje, en verder heb ik ooit eens GIF Construction Kit gedownload, maar bij die Animagic heb je veel meer mogelijkheden (ook “optimize”, zodat je bestanden lekker klein worden)

of Paint Shop Pro (waar Jasc Animation Shop bij zit)

:smiley: Eric