Analoog internetten via WinXP pro

Bij een kennis van ons heb ik windowsXP pro (NL) geinstalleerd, alles ok, behalve de modem!

Onder het opstarten wil hij een soort verbinding gaan maken ofzo, toen hoorde ik van iemand dat dit een netwerk versie is en dat er ergens in windows een optie moet zijn die dit probleem kan verhelpen…

Ik zou niet weten waar ik het moest zoeken en de persoon die me dat vertelde wist ook niet waar het zat, maar wel dat dat het probleem was.

Weten jullie waar ik dit kan vinden?

Alvast bedankt!

Nooit van gehoord, maar ik je kunt gewoon met een modem inetten onder xp. Ook heb ik nog nooit iets gehoord van een netwerk versie van xp, ik geloof dat die nog niet uit is.

Wat je wel kunt doen is de knowledgebase van ms raadplegen!

Ik vond het ook al zo vreemd, maar ik heb alles geprobeert!
nieuwe modem erin gezet, alle instellingen na gekeken!

Ik weet het echt niet meer!

het lijkt wel of ie na het checken van het bios de lijn in een soort stand-by zet, hij belt nergens in, maar je hoort ook geen kiestoon in de telefoon!

heb je wel echte xp drivers voor die modem ?

Ik heb op de site van diomond gekeken ('t is dus een diamond modem) en daar staat dat ie met winXP (zonder drivers) compatible is!

Ik heb er nu een diamond modem in gezet, die houdt de lijn niet meer bezet, maar geeft de foutmelding dat ie geen kiestoon heeft!

Als ik dan een telefoon aan het zelfde stekkertje aansluit doet ie het gewoon, maar de modem zegt dat er geen kiestoon is!
Ik heb de modem goed geinstalleerd en ook WindowsXP vindt geen conflicten!

IK WEET HET VERDOMME ECHT NIET MEER!!! :frowning: :frowning: :frowning:

euhm ff denken

ander pci slotje misschien ? zeg maar iets hoor maar de stomste dingen kunnen helpen

Originally posted by Dildo
[B]euhm ff denken

ander pci slotje misschien ? zeg maar iets hoor maar de stomste dingen kunnen helpen [/B]

IDD, een IRQ conflict kan zo opgelost worden. Kijk of je een IRQ conflict hebt in het menu apparaatbeheer.

nope, ook geen van bijde!

ik had al 2 verschillende poorten geprobeert, en het is ook geen IRQ fout…

:confused: :confused: :confused: :confused:

Ik heb dezelfde problems met mn modem onder XP… heb de juiste drivers (voor XP), maar toch werkt de modem niet (geen kiestoon en lijn bezet geeft ie in enkele gevallen aan) Mijn modem is er 1 gebaseerd op de motorola SM56 Voice chipset, XP geeft ook aan dat hij die kent… maar de juiste drivers heeft ie niet, ook als ik verwijs naar de direectory waar de drivers in staan… blijven er problemen na de installatie :frowning:

Ik draai btw XP Pro… en ehb geen last van dat XP wilt gaan inbellen ergens heen…

Ik ag nu wel op de HCC dagen een XP compatible modem kopen… tja je moet wat!

mazzl

Ik had het probleem ook… zie hier. De topic gaat ook ergens anders over maar Wookie stelde bij mij voor de verbinding opnieuw in te stellen (ik had ook netwerk) en dat werkte… Misschien heb je er iets aan?

Dat is handig om te weten!

Bedankt G@M3FR3@K!

kijken of het lukt…