AMD Upgrade probleem!

vbimport

Een vriend van me heeft een AOpen AK33 mobo. (KT133 chipset)
Hij had een 800MHz Duron.
Heeft nu een 1200 gekocht, maar krijgt deze niet werkend.
na bios update
Koeler niet aangesloten, zegt ie dat er een 1200 duron inzit maar loopt ie logischer wijs snel vast (heel snel)
koeler wel aangesloten krijgt ie knipperende cursor

maakt wel het standaard startgeluid

iemand een idee om het te laten werken

btw hij heeft ook een thermaltake volcano 5 koeler ervoor gekocht, had eerst een iceberg, maar het werkt met geen van beide.

Raakt de koeler niet toevallig een onderdeel op het mobo wat normaal nie zou horen? Ik denk aan kortsluiting op mobo door koeler. :confused:

nee volgens mij niet, want dan moet ie toch ook niet aangaan?

de als de koeler zit er wel op, maar als ie niet aangelsoten is werkt het wel

Waarschijnlijk trekt de koeler teveel vermogen van je moederbord weg. Ik zou je aanraden, om de koeler direct op de voeding aan te sluiten (je hebt toch wel minimaal een 300W voeding he?) ipv op het moederbord!

hij dacht dat ie een 250W voeding had, maar ik zie op verscheidene plekken staan dat dat genoeg moet zijn.

lijkt mij ook wat weinig, maar het is wel mogelijk dat ie het heeft.
hij heeft namelijk een aopen kast (ja ook de kast is aopen), en die variant is er in 250W en 300W, dus ik kon het bij mij vandaan een beetje lastig zien :frowning:

Afhankelijk van de hoeveelheid randapparatuur kan een 250W voldoende zijn. Dit kun je even testen door alleen het mobo en de koeler stroom te geven (de rest van de apparaten van de stroom aftrekken, alle kaarten behalve de video kaart verwijderen).