AMD Sempron 2400+ en 230W voeding

vbimport

Ik ben van plan om een 2e computer erbij te zetten en wil waarschijnlijk de volgende onderdelen kopen:

• AMD Sempron 2400+
  • ASUS A7V8X-X moederbord
  • 256 MB geheugen
  • (geen zware) eenvoudig videokaart

Nu heb ik nog een ATX-kast staan met 230 watt voeding. Ik ga deze computer voornamelijk gebruiken voor internet/downloaden. Is de voeding voldoende om het systeem stabiel te laten draaien?

Ha dat moet makkelijk lukken.

Als je niet meerdere cd/dvd-branders of een zwik HD’s erin gooit moet dat makkelijk lukken.

Verder komt er 1 x 120 GB HD, 1 DVD-brander en een netwerkkaart erin verder niks.

Tja ik denk dat het wel lukt, maar ik zou er niets op durven te verwedden. Het wattage van je voeding is sowieso niet alles zeggend. Het gaat er ook om hoe het vermogen verdeeld is (hoeveel ampere per kanaal), hoe stabiel de voeding is en hoe goed deze voeding onder een continue belasting kan presteren (aangezien het, indien het werkt, een situatie wordt waarin de voeding op z’n achterpoten loopt).

Je kunt het natuurlijk proberen. Werkt het niet (stabiel) dan kun je alsnog een andere voeding aanschaffen. Zolang je ventilatoren maar draaien kan er eigenlijk niet veel mis gaan :slight_smile: