AMD -of-Intel

vbimport

Ja het vakantiegeld komt er weer aan lol
zo ik wil een nwe processor gaan kopen
amd is een heeel stuk goedkoper dan een intel
ik kan een intel 600 III kopen voor gemiddeld
fl 699.=
maar een amd 700 voor fl 620,=

maar is de amd nu echt zo goed????

Antwoord is erg simpel. AMD is echt zo goed. (Je hebt het over de Athlon Niet?)

Vergeet toch niet dat je voor een Athlon ook een nieuw MOBO nodig hebt!!

Ja oke
ben ook aan een nieuw moederbord toe
zit nu nog met een p350 en een asus mbord
die is ook aan vervanging toe dus…

Heb zelf bewust gekozen voor AMD. Alleen als je programma’s gebruikt die de SIMD aanspreken dan is de PIII iets sneller, maar overall scoort de Athlon toch wel iets beter dan de CuMine.

En je moete er inderdaad rekening mee houden dat je een ander moederbord nodig hebt dan voor een Pentium II of III, daarmee is vaak het kostenvoordeel voor een groot deel verdwenen…

Da_Taxman

AMD is zeker een beter keus. Tenzij je een Asus P2B hebt. Deze heeft een multiplier van 8 dus er kan met gemak een PIII 800 in. Er is nog altijd geen beter moederbord dan een BX-moederbord. (als je het niet gelooft lees het dan zelf maar bij www.tomshardware.com))
In dit geval is het goedkoper om bij Intel te blijven.

Djewst

Bedankt voor de reacties ik ga voor
de AMD…

Dat is een goeie keuze!!!

Intel is de laatste tijd wat aan het aanmodderen. Zou beslist ook kiezen voor een AMD. Kijk ook eens naar www.tomshardware.com om te zien welk MoBo het beste is.

Ben laat aan met die tomshardware

Zouden jullie mij eens kunnen vertellen welk mainboard jullie dan gebruiken want ik heb op mijn werk al eens een asus mb met athlon 650 in mekaar gehad en een abit ka7 met athlon 700, dit was verschrikkelijk bad, ik heb echt alles getest 3dmark 2000, sismark 2000, bcm, sisoft, alles was trager met de K7 in vergelijking met PIII ,het spijt me voor de K7 liefhebbers maar ik krijg bijna het gevoel dat jullie door gekheid blind zijn en gewoon in gedachten denken dat ie is maar ik zie het niet.

Probeer eens een ASUS K7V of K7M

Djewst

intel vinnik lekker toch beter…
cumine is sneller dan athlon wegens ondie cache bij cumine…

Wel na veel dubben toch maar een AMD 700
gekocht met een AOpen AK72 moederbord.
Het is nog te vroeg om te zeggen dat dit perfect draait (draait pas een paar uur)
maar is lekker rap. Tot nu toe geen irq problemen daar was ik een beetje bang voor. Met de viachipset heb ik daar vaker problemen mee gehad.
Wel een afspraak gemaakt met de winkel waar ik het gekocht hebt (kom ik al jaren)dat als t niet bevalt ik het kan omruilen voor intel

Er zitten 2 netwerkkaarten in dit systeem een sb live
gforce pro videokrt en 256 mb geheugen.

Ik vraag me alleen af of ik die 256 mb geheugen nu echt wel nodig hebt en of dit je systeem juist weer wat slower maakt.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reakties

maar intel heeft ook hele goede procesoren denk maar aan de PIII cheon

Software wordt geschreven en getest op Intel processoren. Een courant programma zoals office geeft geen problemen met een AMD. Maar als je begint met “exotische” (programmeer software)software te draaien ga je toch beter naar Intel. Niet om de snelheid, juist om compatibiliteitsredenen. AMD is bedoeld voor games(snelheid). Dus voor het serieus werk: Intel
Brielwerk: AMD

reply “Crazy”

met die mainboards van tegen woordig hoef je je daar geen zorgen over te maken, je zou eventueel als je jouw geheugen in 2 modules hebt eentje er uit kunnen halen.

Ik heb zelf de Abit KA7 gekocht. Dit was de enigste MOBO die 133Mhz geheugen ondersteunde en geen audio on board had.

Verder heeft ie 6 PCI sloten, 1 ISA Slot, 1 AGP (4x), 4 dimm en een FSB van 186 MHz. Kijk hier maar even voor de specs www.abit.com.tw

Have Fun
Gonzo The Great