Amd + Msi

vbimport

Een vriend van mij heeft volgend moederbord gekocht “MSI K7N2G” http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=K7N2G-L

in de specs staat “Supports 600MHz up to Athlon? XP 2700+ processor or higher”
nu heeft hij er een athlon XP 2800 opzitten en ik krijg hem niet op de gewenste clock speed
2250 MHz (13.5 x 166 MHz)

de multiplyer stopt bij 13 sterker nog als ik hem instel op 13 en de clock op 166Mhz dan komt er in de bios te staan dat de processor maar op 833 Mhz werkt, :confused:
tot mulitplyer 12 werkt hij goed,

graag had ik jullie mening over hoe ik dit moet oplossen, of is dit moederboard echt niet geschikt voor een 2800+?

Rip²eR

Ik kan me niet voorstellen dat dat bord het niet aankan. Zit er wellicht een hele oude BIOS versie op?

Ik heb afgelopen week een systeem gebouwd met een MSI K7NG2-ILSR (eigenlijk hetzelfde board, alleen wat features meer); met BIOS versie 1.2 accepteerde dit board zonder probleempjes een Athlon 2800+ (AIXDA core als ik me niet vergis).

Hoe dan ook… flash je board eens naar BIOS versie 1.3 (te downloaden vanaf de MSI site) en kijk eens wat dat doet. Dit board moet de AMD Barton ondersteunen, hoe dan ook…

precies een bios update . . . kan zijn . .

heb je ook geheugen wat de nforce 2 chip onder steund. .

dat kan een hoop problemen veroorzaken . . .

als het board tot 2700 gaat krijg fe hem NIET hogen, heb ik al ge probeerd. . .

de bus van 166 is waarschijnlijk de core bus van de cpu en zal niet veel hoger gaan dan 166Mhz . . die cpu’s zijn er nog niet van amd. . . .

misschien dat een bios update de multiplyr omhoog help maar dat denk ik niet. . . maar tot 2700 zou hij zeker moeten gaan dan mot je je cpu "onder "kloken. . . . :stuck_out_tongue:

en anders terug naar de winkel, dan zullen ze hem wel omruilen voor een nieuwe. . . als het een beetje winkel is . . .

dan kan er alleen nog steeds een 2700 in en niet hoger. . .

good luck . .

see yah . . . . :cool:

bios geupdate, ram is ok volgens leverancier MSi,

en nog kan ik maar ratio van 12 instellen,

Dee-ehn, het board dat ik gebruik is ook een MSI K7NG2-ILSR (was fout)

nog sugesties?

Rip²eR

het board komt me bekend voor zal nog eens kijken . . .

see yah . . . . .:cool:

Originally posted by Ripper
[B]bios geupdate, ram is ok volgens leverancier MSi,

en nog kan ik maar ratio van 12 instellen,

Dee-ehn, het board dat ik gebruik is ook een MSI K7NG2-ILSR (was fout)

nog sugesties?

Rip²eR [/B]

Dit zou gewoon moeten lopen, hoe dan ook…

Het ram zal het niet zijn (denk ik zo), aangezien foutief geheugen andere problemen veroorzaakt. Wat het wel is? Een groot raadsel ;).

Wat ik je nog aan kan bevelen, is alles even na te trekken (heb je wel de goede BIOS erin geflashed?) etc etc.

Zou je er echt niet uitkomen, dan zou je eens kunnen zoeken op het NForcers forum, www.nforcershq.com/forum; daar vindt je nl nogal heel wat specifieke kennis!