AMD + Mobo + DDR-ram

vbimport

Heb nu een AMD 700 Slot1 processor, een Asus K7V Mobo en 384 Mb 133mhz geheugen.

Ben nu van plan om een AMD 1,5gig te kopen. Welke mobo kan ik hierbij het beste kopen en wat voor geheugen. Ben ik echt beter af als ik PC2100 geheugen koop ipv mijn huidige PC133 geheugen. Heb op nieuwe mobo geen Raid nodig. Ik heb al wat rondgekeken en vergeleken, maar kan nergen echt eenduidig een conclusie tevoorschijn halen. Wie kan me helpen een goede beslissing te maken??

Originally posted by Lathieza
[B]Heb nu een AMD 700 Slot1 processor, een Asus K7V Mobo en 384 Mb 133mhz geheugen.

Ben nu van plan om een AMD 1,5gig te kopen. Welke mobo kan ik hierbij het beste kopen en wat voor geheugen. Ben ik echt beter af als ik PC2100 geheugen koop ipv mijn huidige PC133 geheugen. Heb op nieuwe mobo geen Raid nodig. Ik heb al wat rondgekeken en vergeleken, maar kan nergen echt eenduidig een conclusie tevoorschijn halen. Wie kan me helpen een goede beslissing te maken??

[/B]

Ten eerste Pc2100= 133Mhz=DDR is alleen een dure benaming
Lees hier http://www.tomshardware.com/mainboard/01q3/010806/index.html en hier http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163

Heb nu zelf een Amd 1400 met een Asus A7M266 met 512 Mb DDR
ben hier zeer tevreden over loopt zeer stabiel.

:cool:

Sja als ik jouw was zou ik zowiezo geen nieuw geheugen aan gaan schaffen…weinig prijs/prestatie verhouding! enne koop een Asus of een MSI mobootje zou ik zeggen!

ps. Night Hawk…valt dat dingetje nog een beetje EZ te tweaken ofniet?

ps. Night Hawk…valt dat dingetje nog een beetje EZ te tweaken ofniet? [/B]

Kan ik pas een zinnig antwoord opgeven als ik mijn nieuwe koeling heb maar moet zeggen dat i rete stabiel loopt heeft nu de afgelopen dagen dag en nacht films liggen te renderen zonder 1 probleem.

Originally posted by Night Hawk
[B]

Kan ik pas een zinnig antwoord opgeven als ik mijn nieuwe koeling heb maar moet zeggen dat i rete stabiel loopt heeft nu de afgelopen dagen dag en nacht films liggen te renderen zonder 1 probleem. [/B]

Das netjes en waarmee heb je em nu gekoeld…en hoe warm wordt ie in stressed (divxrender mode…

Ik heb er een Zalman in zitten had wel iets toen ik hem kocht maar als die test toen bij Toms Hardware uit was had ik een andere gekozen. Mijn temperatuur gaat van 47gr/51gr vol in bedrijf

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/index.html

Ik heb een server kast met Enermax voeding 550W
Wat die voeding betreft mijn kast is nu min 5 graden koeler .
http://www.dansdata.com/eg651p.htm
Ga hem nu binnen niet al te lange tijd opbouwen naar water koeling

Als ik je mag adviseren: ga voor een MSI bord. Zoals ik al vaak heb geadviseerd (en nog steeds is iedereen er blij mee :)) kan geen enkel ander merk qua stabiliteit tippen aan een MSI. En tja… allemaal leuk en wel, maar stabiliteit is toch wel een van de belangrijkste factoren op je pctje he…

Dan de kwestie DDR of SDR. Tja… alhoewel het prestatieverschil gering is zou ik momenteel bij een totaal nieuwe aanschaf toch voor DDR gaan. De meerprijs is gering en het begint duidelijk te worden dat DDR toch wel het geheugen van de toekomst aan het worden is. Nu is het wel zo dat binnenkort nieuw DDR geheugen eraankomt (PC2700) maargoed… dat blijf je toch houden.

Mijn Asus A7V-133 is ook retestabiel hoor! :stuck_out_tongue:
Heb de afgelopen week toevallig eens 24/7 aanlaten staan, stressed. En zonder probs! (Tweaked 1,0 » 1,37Ghz)

Maar denk dat als ik nu een nwe mobo zou moeten hebben dat ik dan ook voor een MSI zou gaan. Hoor daar veel goede dingen over. (maar ben nu dus ook tevreden over me Asus hè!)

:stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
[B]Mijn Asus A7V-133 is ook retestabiel hoor! :stuck_out_tongue:
Heb de afgelopen week toevallig eens 24/7 aanlaten staan, stressed. En zonder probs! (Tweaked 1,0 » 1,37Ghz)

Maar denk dat als ik nu een nwe mobo zou moeten hebben dat ik dan ook voor een MSI zou gaan. Hoor daar veel goede dingen over. (maar ben nu dus ook tevreden over me Asus hè!)

:stuck_out_tongue: [/B]

jij hebt idd nix te klagen met die proc en mobo combi! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

jij hebt idd nix te klagen met die proc en mobo combi! :stuck_out_tongue: [/B]

Maar ja, ik kan natuurlijk nie voor de rest van me leven op deze speed blijven draaien natuurlijk hè! :wink:
Je bent jong en je wilt wat… een dual bordje met 2 TB’s @1600? LOL!

Originally posted by Wookie

Maar ja, ik kan natuurlijk nie voor de rest van me leven op deze speed blijven draaien natuurlijk hè! :wink:
Je bent jong en je wilt wat… een dual bordje met 2 TB’s @1600? LOL!

sja wil jij een beetje blijven multitasken met Windows XP als je een DivXie aant renderen bent dan heb je dat zeker wel nodig! LOL…maar uhhh als ik jouw was zou ik eg geen nieuwe proc kope…heheh strax ben je weer sneller als mij man…das nie kewl! :stuck_out_tongue: :wink:

Tja tijdje geleden dat ik nog eens een reply gedaan heb maar deze wil ik wel eens antwoorden

heb een Asus A7M 266 met een AMD Athlon 1.3 Ghz en die draait al een goeie maand op 1.45 Ghz dus is wel degelijk zeer stabiel. Heb momenteel een Taisol Copper die men temperatuur op 53° houdt maar ben van plan om over te stappen op waterkoeling.

Tja hopelijk heb je er iets aan :cool:

Tja, alleen een beetje jammer dat AMD al een paar maanden stil staat bij de 1,4 Ghz. Terwijl Intel al aan de 2,0 Ghz. toe is!!!

Ik hoop dat AMD binnenkort ook met een 2,0 komt zodat ik die eens ga kopen en kijken of ik hem op 2,5 kan laten draaien!

Originally posted by Night Hawk
[B]Ik heb er een Zalman in zitten had wel iets toen ik hem kocht maar als die test toen bij Toms Hardware uit was had ik een andere gekozen. Mijn temperatuur gaat van 47gr/51gr vol in bedrijf

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/index.html

Ik heb een server kast met Enermax voeding 550W
Wat die voeding betreft mijn kast is nu min 5 graden koeler .
http://www.dansdata.com/eg651p.htm
Ga hem nu binnen niet al te lange tijd opbouwen naar water koeling

[/B]

Heb jij deze: PSU-Enermax-550watt (EG651-VE)?

Die is best bruut!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Heb jij deze: PSU-Enermax-550watt (EG651-VE)?

Die is best bruut! [/B]

ik denk toch wel beetje een overkill…want die voeding heb je echt nie nodig!! 350 Watt is al meer dan zat…zeker als je waterkoeling hebt…want dat scheelt alweer fans in je kast!! :stuck_out_tongue: