AMD in de fik

vbimport

http://www.streamgate.de/filer_test/tomshardware/THG_CPU_Cooling.zip

ERG interesant!

die Pentiums zijn coole boys :slight_smile:

Originally posted by SoulShower
[B]http://www.streamgate.de/filer_test/tomshardware/THG_CPU_Cooling.zip

ERG interesant!

die Pentiums zijn coole boys :slight_smile: [/B]

Euh tja wel grappig enzow… maar wie gaat zijn CPU nu mollen…?

Geeft wel aan dat je je AMD errug goed moet koelen… maar daar krijg je dan ook wat lekkers voor terug :wink:

Is op zich heel handig van Intel inderdaad dat alles het blijft overleven , maar als de consument dit echt wil dan zal amd het ook kunnen inbouwen , het lijkt me niet zo’n moeilijke schakeling om te bedenken dat in de professor geregeld wordt.

Om nu te zeggen dat daarom een Intel 'beter" is , nee , vind ik niet. Het is gewoon een leuke feature , niks meer.

Dit kan een stukje software ook doen , je pc automatisch laten afsluiten als de cpu te heet wordt.

Misschien dat een AMD daarom zo goedkoop is … geen fratsen :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Is op zich heel handig van Intel inderdaad dat alles het blijft overleven , maar als de consument dit echt wil dan zal amd het ook kunnen inbouwen , het lijkt me niet zo’n moeilijke schakeling om te bedenken dat in de professor geregeld wordt.

Om nu te zeggen dat daarom een Intel 'beter" is , nee , vind ik niet. Het is gewoon een leuke feature , niks meer.

Dit kan een stukje software ook doen , je pc automatisch laten afsluiten als de cpu te heet wordt.

Misschien dat een AMD daarom zo goedkoop is … geen fratsen :slight_smile: [/B]

AMD heeft deze techniek zo min of meer in huis… wordt bij de mobile CPU’s toegepast… als ze minder power nodig hebben klokken zichzelf terug -> als dit op cpu load kan kan dit ook op cpu temp, zal waarschijnlijk makkelijkter zijn!

kep een tijd terug per-ongeluk de cpu-fan gebloked met een dikke kabel (zag ut te laat) was niet meer dan 2 seconden, maar als je dat zo ziet (ook net zo lang ongeveer) dan ben ik blij dat ie het nog doet (bloemen stonden op me raam, misschien dat dat heeft geholpen :p)

Hmmz ja een neef van me ook… zette de heatsink behoorlijk scheef op de CPU -> doeidoei Athlon 1,2

Zowel bij Matsonic (Award bios, Via chipset voor AMD 200MHZ)als bij MSI (Ami bios, Via chipset voor AMD 266) Heb ik de optie gevonden om het mobo uit te schakelen bij oververhitting. De t° kan je zelf instellen. Filmpje lijkt me dus al achterhaald.

Originally posted by Robshoek
Zowel bij Matsonic (Award bios, Via chipset voor AMD 200MHZ)als bij MSI (Ami bios, Via chipset voor AMD 266) Heb ik de optie gevonden om het mobo uit te schakelen bij oververhitting. De t° kan je zelf instellen. Filmpje lijkt me dus al achterhaald.

Kun u mij dan vertellen waar in de 1008 bios versie van de AsusTek A7V kan doen ? Dit lijkt me wel handig , als die feature er toch op zit …

Oftewel een automatische blus installatie inbouwen ?

Nee dank je, doe mij dan toch maar Intel.

CPU = duurder, Mobo = “goedkoop”, standaard koeler is genoeg.
AMD=cheaper, Mobo = duurder, èn 'n dure vette koeler nodig.

Afgezien even van het OC-en, wat schiet je er dan mee op ?

Geen verwarming nodig in je PC hok ?

Als je honger hebt, effe een eitje bakken op je CPU ?

Warmte afvloeien naar je CD-rom, zodat je daar tosties kan bakken ? :stuck_out_tongue:

Originally posted by CybErvee
[B]Oftewel een automatische blus installatie inbouwen ?

Nee dank je, doe mij dan toch maar Intel.

CPU = duurder, Mobo = “goedkoop”, standaard koeler is genoeg.
AMD=cheaper, Mobo = duurder, èn 'n dure vette koeler nodig.

Afgezien even van het OC-en, wat schiet je er dan mee op ?
[/B]

Wat zou je zeggen van een stukken hogere performance?

ps ik moet me wel sterk vergissen, maar ik d8 niet dat MSI borden een temperatuursbeveiliging erin hadden…
Kzal strax als ik thuis ben eens kijken (PC Health settings ofzow?) maar ik kan me herrineren dat ik ze niet kon vinden (was me vorige bord: MSI KT7 Pro2a… heb nu de K7T Turbo…)…

Originally posted by Dee-ehn

ik moet me wel sterk vergissen, maar ik d8 niet dat MSI borden een temperatuursbeveiliging erin hadden…
(PC Health settings ofzow?) maar ik kan me herrineren dat ik ze niet kon vinden (was me vorige bord: MSI KT7 Pro2a… heb nu de K7T Turbo…)…

klopt, m’n MSI Kt7-R heeft deze optie ook (default setting is “off”) kan je instellen vanaf de 60 graden ofzo (pc word dan afgesloten als ut daarboven komt) nu maar hopen dat “ut” werkt :stuck_out_tongue: zoniet zou MSI zich dan verantwoordelijk achten?

Originally posted by Dee-ehn

Wat zou je zeggen van een stukken hogere performance?

Wat wil je er dan allemaal mee draaien ?
NT-server met MS-SQL ofzo ?

Ik draai nu XP op een PIII-733 met 256MB RAM, en Office XP, maar dat draait als een zonnetje.
Sorry hoor, maar dat heb ik er echt niet voor over. Ik wil iets langer genieten van mijn “spullen” zonder dat ik bang moet zijn dat de boel uitfikt.

mijn MSI 6330 K7T turbo lim. heeft die mogelijkheid ook mbt de temperatuurinstelling.

Welke temperatuur is eigenlijk nog “gezond” voor mijn processortje (AMD1,4Ghz)?

k heb em nu op 70 graden staan…

Originally posted by Clint
[B]mijn MSI 6330 K7T turbo limeted heeft die mogelijkheid ook mbt de temperatuurinstelling.

Welke temperatuur is eigenlijk nog “gezond” voor mijn processortje (AMD1,4Ghz)?

k heb em nu op 70 graden staan… [/B]

70 graden is niet bepaald “gezond” (ik heb ook de 6330 maar dan met raid) zeker gezien het in nederland nu een stuk frisser is dan een paar weken geleden (toen had ik um ook op 70 graden staan) heb er sindsdien een grote fan op gericht (dus zwevend boven de cpu met cooler) en was direct 10 graden minder (videokaart en hdd’s produceren ook veel warmte) extra coolers is dus geen overbodige luxe, maarja ik kan makkelijk lulle want ik heb dat lawaaiige kreng buiten me kamer staan met allemaal verlengkabels naar m’n slaapkamer (ik hoor dus niets)

enne, ik ben niet zo bang voor de temp die AMD zou KUNNEN produceren als de fan eraf is, ik had eigenlijk altijd al gedacht dat die cpu’s erg warm worden, dus daar zit geen verandering. En wat ook belangrijk is om te weten dat ze 2 of 3 Pentiums hebben getest, pentium IV kwam er goed uit (geen crashes & defect spul) wel dus bij de andere pentiums. Tis dus nog maar zeer de vraag of je cpu “safe” is… maar dat gaat het eigenlijk helemaal niet om, tis gewoon interesant om zo te zien en voor diegene die WEL een pentium hebben, kunnen eindelijk eens blij kijken na hun “dure” aankoop :stuck_out_tongue: “investering was duur, maar dus niet voor niets” hehe

Originally posted by CybErvee
Sorry hoor, maar dat heb ik er echt niet voor over. Ik wil iets langer genieten van mijn “spullen” zonder dat ik bang moet zijn dat de boel uitfikt.

Ik heb een Athlon 1,0 @ 1,38Ghz hier 24/7 stabiel draaien, ook toen ik op vakantie was en het huis stond er nog toen ik terug kwam! Ben er nie zo bang voor dat de boel uit gaat fikken! :stuck_out_tongue:

We gaan toch niet serieus in op dat filmpje he ?

Originally posted by mu_zik
We gaan toch niet serieus in op dat filmpje he ?

Ik zie het alleen maar als een test om te laten zien dat die feature die een P4 heeft werkt! Ach ja, interesseerd me nie zo heel veel! Ze kunnen beter vergelijken wat sneller is in de benches! :wink: En dat op film zetten, hoe AMD over P4 heenwalst! hehe! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

Ik zie het alleen maar als een test om te laten zien dat die feature die een P4 heeft werkt! Ach ja, interesseerd me nie zo heel veel! Ze kunnen beter vergelijken wat sneller is in de benches! :wink: En dat op film zetten, hoe AMD over P4 heenwalst! hehe! :stuck_out_tongue:

Laat nu net de P4 in Quake III Arena sneller zijn dan AMD…

maar dan ook alleen maar in Quake III Arena :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Laat nu net de P4 in Quake III Arena sneller zijn dan AMD…

maar dan ook alleen maar in Quake III Arena :slight_smile: [/B]
Dat bedoel ik! Die paar frame-pjes die de P4 daar meepakt haalt AMD op andere plekken weer VET in! :stuck_out_tongue: