AMD Athlon TB 1,6

vbimport

Weet iemand wanneer de 1,6 Ghz. AMD Athlon TB uitkomt? OF is dit al meteen een palomino?

Handig maar geen plaatje!

Als ik het me goed herriner is de Athlon 1,6 idd een Athlon met Palomino core en zal deze pas in Q4-2001 op de markt verschijnen. De palomino core (Athlon 4) zal de markt betreden op 1,5 Ghz, of meteen de 1,6 ook leverbaar is weet ik (nog) niet…

Thnx…

sorry link plaatje werkte nie meer…damn that, maar komt op hetzelfde neer als wat DN zegt! :smiley:

Originally posted by -=HeadLesS=-
sorry link plaatje werkte nie meer…damn that, maar komt op hetzelfde neer als wat DN zegt! :smiley:

Sure, no problemo!

Begin September

De 1,5 Palomino 1,5 komt eind september en als je kijkt naar de prestatiewinst denk ik dat je beter voor de 1,6 kan gaan!
Ik gok dat ie sneller is als de Palomino…en goedkoper ook! :smiley:

De 1,5 Palomino 1,5 komt eind september en als je kijkt naar de prestatiewinst denk ik dat je beter voor de 1,6 kan gaan!
Ik gok dat ie sneller is als de Palomino…en goedkoper ook! :smiley:

Dat was ik dus ook van plan!

Thnx… anyway!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Dat was ik dus ook van plan!

Thnx… anyway! [/B]

ok dan!..denk er alleen wel aan dat je een aardige koeler moet hebben want ik gok dat die dingen eruuug heet gaan worden itt de alomino…

aaaaaaaaahrg kut keyboard van me la to …:mad:

Voor zover ik geinformeerd ben :slight_smile: zou de Palomino een stuk minder warmte moeten produceren omdattie op het 0.13 procede is gefabriceerd (de athlon b en c zijn op 0.18)…

dat betekent dus minder stroomverbruik en vooral minder hitteproductie…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Voor zover ik geinformeerd ben :slight_smile: zou de Palomino een stuk minder warmte moeten produceren omdattie op het 0.13 procede is gefabriceerd (de athlon b en c zijn op 0.18)…

dat betekent dus minder stroomverbruik en vooral minder hitteproductie… [/B]

I know…en daarom zeg ik tegen hem dat hij moet uitkijken met het nemen van een cooler, omdat hij GEEN Palootje koopt :wink:

[B]

ok dan!..denk er alleen wel aan dat je een aardige koeler moet hebben want ik gok dat die dingen eruuug heet gaan worden itt de alomino…

aaaaaaaaahrg kut keyboard van me la to …:mad: [/B]

Trust me koeling is not the problem! Ik heb een waterkoeling systeem en 6 case-fan’s het hele zakie is altijd lekker fris bij mij!

Ik zit te denken over een stikstof koel systeem maar dan moet ik steeds het ijs van mijn mobo krabben en heb daar weinig zin in!

Originally posted by Sorcerer
Ik zit te denken over een stikstof koel systeem maar dan moet ik steeds het ijs van mijn mobo krabben en heb daar weinig zin in!

Als er alleen ijs op je mobo zit zal dit niet zo heel snel probs geven, maar zodra het begint te ondooien… pfff!! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

Als er alleen ijs op je mobo zit zal dit niet zo heel snel probs geven, maar zodra het begint te ondooien… pfff!! :stuck_out_tongue:

hehe pcies…DAN komen de problemen pas op de proppen! Maar stikstof is natuurlijk wel DE koeling (van de toekomst)…:cool:

Het gaat erom dat je de stikstofunit zo kan isoleren dat het geen negatieve uitwerkingen kan gaan geven zodra je stroom bijvoorbeeld een keer uitvalt en alles gaat smelten…!!

Je zou je kast dan moeten sealen zodat er geen lucht in of uit kan. En dan het vochtigheidspercentage in de hand houden van de lucht in de kast. Dus zodat je een lage vochtigheid kan genereren, wat zou betekenen dat je geen ijsvorming zou krijgen. (het ijs ontstaat doordat het vocht wat in de lucht eromheen bevriest.)

[B]Je zou je kast dan moeten sealen zodat er geen lucht in of uit kan. En dan het vochtigheidspercentage in de hand houden van de lucht in de kast. Dus zodat je een lage vochtigheid kan genereren, wat zou betekenen dat je geen ijsvorming zou krijgen. (het ijs ontstaat doordat het vocht wat in de lucht eromheen bevriest.)

[/B]

sja das toch beetje klote als je afentoe es wat wil vernieuwen in je bakkie enzow…? Hoe wou je dat dan doen? Want je kan vantevoren niet 4sure weten of het allemaal goed goed zonder condens ed. mits je natuurlijk een doorkijk-case-modje heb :wink: maar anders zit je met een prob als je je kast opengooit en alles zit onder de ijsshit…:eek:

Wat je wel zou kunnen doen is zorgen dat je een soort koker (denk aan die K7@2100mhz tijd terug) op je core hebt hangen maar dat die koker dan alleen van binnen heel koud is en dat eromheen dan gewoon een warme stof vloeit. En dan zo dat deze stof de overtollige kou opneemt zodat de buitenkant v/d koker niet koud wordt en dus dat de lucht eromheen niet kan condenseren.
:wink:

Wat je wel zou kunnen doen is zorgen dat je een soort koker (denk aan die K7@2100mhz tijd terug) op je core hebt hangen maar dat die koker dan alleen van binnen heel koud is en dat eromheen dan gewoon een warme stof vloeit. En dan zo dat deze stof de overtollige kou opneemt zodat de buitenkant v/d koker niet koud wordt en dus dat de lucht eromheen niet kan condenseren.
:wink:

Zoiets is een vriend voor me aan het ontwerpen, alleen is het probleem dat als je deze koker van je cpu wil afhalen je alles moet laten afkoelen en dan staat meteen je cpu blank. Maar verder is het een heel goed idee, zo kun je nog steeds goed bij alle hardware.

Je hele kast luchtdicht maken is bij mij ook niet mogelijk door mijn (enorme) casefan’s die ook mijn videokaart koelen enzo.